Fabryo: Promotiile ne-au ridicat cota de piata

Autor: Catalin Lupoaie 20.10.2009

Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, detinut de fondul de investitii suedez Oresa Ventures, a inregistrat in primele noua luni o stagnare a vanzarilor, chiar daca piata a scazut cu 25% fata de anul precedent.

Mentinerea nivelului din 2009 a fost realizata datorita campaniilor de promovare si lansarii de produse noi, in care a investit circa un milion de euro.

"La sfarsitul lunii septembrie suntem la acelasi nivel din 2009, chiar daca piata a scazut puternic, pentru ca am reusit sa castigam cota de piata. In acelasi timp, am reusit sa crestem profitul operational prin optimizarea numarului de produse", explica Aliz Kosza, CEO al Fabryo.

Compania a lansat anul acesta vopseaua Savana cu Teflon pentru baie si bucatarie, care genereaza deja circa 10% din vanzarile Fabryo, dar si o campanie de promovare a brandului Innenweiss, care a majorat vanzarile cu 17% in perioada celor trei luni de desfasurare. "Deja ne-am atins obiectivul pentru vopseaua cu Teflon pentru baie si bucatarie si au ridicat ponderea brandului Savana la 51% in businessul Fabryo. Prin aceste campanii ne-am adresat celor pe care ii intereseaza ce produse folosesc pentru amenajarea locuintei", spune Kosza.

Fabryo a mai lansat in prima parte a anului si tencuiala decorativa structurata Savana cu efect Acvastop, care a fost utilizata pentru proiecte de conservare a patrimoniului bisericesc, si amorsa Savana cu efect antimucegai.

Compania a realizat insa o scadere a vanzarilor de tencuieli cu circa 10-12%, din cauza caderii pietei de termoizolatii. "La noi este un haos national in ceea ce priveste programul de reabilitare, pentru ca nu exista un control strict al lucrarilor. Caietele de sarcini au probleme mari legate de calitatea constructiei si nu se stie cine stabileste etapele constructiei si cine controleaza lucrarile", sustine CEO-ul Fabryo.