Test Auto ZF: Noul Opel Astra - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 27.10.2009

La aproape un an de la prezentarea lui Insignia, noul model de clasa medie a lui Opel, constructorul german a venit si cu noul Astra, model care are misiunea de a concura cu Golf VI si Megane III.

La fel ca si noul Megane, si Astra reprezinta o noua "revolutie a designului". Exista elemente care par preluate de la Insignia, dar Astra este fara nicio indoiala un model independent. Pe de alta parte, Astra vine intr-un moment foarte important pentru Opel, in conditiile in care General Motors va vinde in curand marca germana.

In plus, Astra H - generatia actuala a modelului nu va iesi din fabricatie. Productia va inceta pentru Astra Classic, iar Astra H se va asambla in continuare in paralel cu noua generatie.

Daca Ford a mizat pe un comportament rutier sportiv atunci cand a prezentat Focus, iar VW pe legenda lui Golf, in cazul lui Astra Opel vine cu implementarea de noi solutii in ceea ce priveste un model de clasa compacta.

Comparativ cu generatia precedenta, Astra I are un ampatament mai mare cu 71 mm si un encartament care a crescut in fata cu 56 mm si cu 70 mm in spate.

Pentru a-i "camufla" dimensiunile si a sugera o linie laterala de coupe, a fost cromata linia laterala care delimiteaza suprafata vitrata - astfel, ai perceptia ca in partea din spate inaltimea masinii este mai mica decat in realitate. Ca si in cazul lui Insignia, Opel a echipat si Astra cu jante de mari dimensiuni. Spre exemplu, toate modelele din parcul de teste dispuneau de jante de 18 sau 19 inchi - dimensiuni putin cam exagerate pentru un model compact.

In habitaclu vedem aceeasi evolutie ca si la exterior. Calitatea materialelor este net superioara generatiei anterioare, la fel si finisarea. In plus, ergonomia a fost imbunatatita.

Cu toate ca avem o consola centrala aproape la fel de aglomerata ca in cazul lui Insignia, acum acestea par mai bine organizate.

Atuul principal al lui Astra este numarul ridicat de spatii de depozitare. Avem in portiere spatiu suficient pentru o sticla de 1,5 litri, cel de la volan dispune de un torpedou in partea din stanga a coloanei de directie, un altul sub scaunul pasagerului fata, unde pot intra de la o pereche de pantofi la un DEX. Exista inclusiv unul "camuflat" sub suportul de pahare, unde pot fi amplasate obiecte ceva mai scumpe precum o camera foto.

La capitolul inovatie se regasesc si scaunele sport ergonomice certificate de un comitet independent format din experti in ergonomie si medici, Astra fiind primul compact care poate fi echipat cu acestea. Mai exista un singur scaun care a primit acelasi ceritificat, iar acela se afla la Mercedes-Benz.

In plus, pentru a maximiza gradul de confort gurile de ventilatie dispun de o noua pozitie care "difuzeaza" fluxul de aer.

Atmosfera din habitaclu este acum "personalizata" de o lumina ambientala rosie, prezenta sub schimbatorul de viteze sau in portiere.

Inginerii specializati pe "inovatie" de la Opel nu au ocolit nici portbagajul de 370 de litri. Aici avem un sistem FlexFloor care modifica inaltimea podelei.

Spatiul destinat pasagerilor spate a crescut, multumita cresterii ampatamentului, in timp ce spatiul la cap este net superior.

In afara noutatilor si inovatiilor ergonomice, cei de la Opel au insistat foarte mult si pe caracterul dinamic al masinii. La acesta contribuie semnificativ doua elemente. Primul este puntea spate semirigida "Watt's link", care permite atat obtinerea unui grad ridicat de confort dar in acelasi timp si un temperament sport.

In functie de motorizare, optional este disponibil si sistemul FlexRide - un sistem care permite controlul electronic al suspensiei, dar care controleaza in acelasi timp si raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie. Acesta dispune de trei setari - standard, Tour - pentru confort si Sport.

Motorul ales pentru test a fost cel de 1,6 litri supraalimentat care dezvolta 180 CP si un cuplu de 230 Nm, disponibil intre 2.200 rpm si 5.400 rpm.

Cilindreea mica nu determina in niciun moment o lipsa de putere. Inca de la turatii joase motorul se simte mult mai mare. Inclusiv "coloana sonora" a masinii te duce cu gandul la un V6.

Pe de alta parte, daca cei 180 de cai sunt cu spirit sportiv, motorul este cuplat la o cutie de viteze cu sase trepte putin cam prea lungi, care nu agreaza un regim de condus mai sportiv.

Un alt minus il reprezinta consumul. Daca motorul de 1,6 litri si 180 CP este net avantajat la capitolul taxe, avand o cilindree redusa pentru puterea sa, plus faptul ca respecta normele Euro 5, consumul acestuia este relativ ridicat. Atunci cand se ruleaza intr-un stil de condus economic, consumul coboara undeva la 8 litri/100 km, in timp ce atunci cand se conduce mai sportiv, acesta urca la 15 litri/100 km.

Asadar, cine doreste un consum scazut, trebuie sa se reorienteze catre o motorizarei diesel.

Cititi mai multe despre caracteristicile tehnice ale noului Opel Astra pe www.promotor.ro.