Test Auto ZF: Gama xDrive BMW - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 28.10.2009

Odata cu venirea anotimpului rece, potrivit jucatorilor din piata auto cresc si vanzarile automobilelor cu tractiune integrala, si implicit a SUVurilor.

BMW si Mercedes-Benz, constructori germani cu traditie in segmentul premium, au avut de-a lungul istoriei aproape numai modele cu tractiune spate - solutie preferata in general de automobile sport, sau in general echipate cu motoare puternice. Dar odata cu dezvoltarea sistemelor de tractiune integrala, acestea castiga tot mai mult teren. Principalul motiv il constituie faptul ca imbina atat avantajele tractiunii fata, cat si cele ale tractiunii spate - directia nu este afectata atunci cand se accelereaza, si masina este mai stabila pe suprafete umede sau acoperite de polei.

In cazul BMW, sistemul de tractiune xDrive a fost implementat nu numai pe SUVuri, dar si pe limuzinele sale, fiind disponibil cu aproape toate motorizarile - nu numai cele de top.

In cadrul evenimentului BMW xDrive Tour am testat care sunt avantajele dar si dezavantajele tractiunii integrale care echipeaza modelele sale. In plus, in cadrul testului am condus si noul X1 - SUVul amplasat sub X3 in cadrul gamei BMW.

In cazul lui X1, cu toate ca vorbim de un SUV de dimensiuni subcompacte, setarile acestuia sunt ca si pentru un model sportiv. Avem o directie ferma si o suspensie tare, iar pozitia ferma din scaunul soferului, sustinuta de un bun suport lateral, nu te face sa te gandesti decat la dinamism.

Habitaclul aminteste puternic de Seria 1 si Seria 3 si intareste sentimentul ca te afli intr-un break compact putin mai inalt. Spatiul nu este foarte generos, dar este in limitele clasei compacte.

Sub capota modelului testat era motorul diesel de 2,0 litri xDrive20d de 177 CP, cuplat la o cutie de viteze secventiala Steptronic cu sase trepte.

Pe drumurile asfaltate din imprejurimile padurii Snagov am observat avantajele tractiunii integrale numai pe virajele acoperite cu noroi. Dar adevaratele avantaje le-am observat pe un circuit cu rampe amenajat de cei de la BMW.

Cu toate ca teoretic X1 a fost conceput pentru a circula aproape numai pe sosea, si doar sa iasa cel mult pe macadam, de-a lungul testului am observat ca se poate compara chiar si cu X5 pe anumite portiuni de traseu.

Cea mai dificila portiune din test s-a desfasurat pe poligon, pe proba denivelarilor - de incrucisare a puntilor, unde doua roti mentin contactul cu solul si doua stau in aer. Acest lucru se realizeaza pe o portinue cu trei rampe. Pe acestea se testeaza cel mai bine gestionarea puterii in cadrul sistemului de tractiune si de a o trimite catre rotile cu cea mai mare aderenta. Raspunsul sistemului xDrive a fost acelasi indiferent ca discutam despre X5, X6, sau X1. La aceeasi concluzie am ajuns si cand X1 a parcurs un obstacolcu o inclinare laterala de 25 de grade, sau la urcarea si coborarea unei pante abrupte.

Preturile noului X1 pornesc de la 30.940 de euro cu TVA, pentru sDrive20d, dar care dispune numai de tractiune spate, in timp ce versiunile cu tractiune integrala pleaca de la 33.320 de euro, in cazul versiunii xDrive20d.