Producatorul de mezeluri Fox vrea distributie nationala pana la finalul anului

Autor: Diana Tudor Stoica 28.10.2009

Iulian Marinica, noul director general al producatorului de mezeluri Fox din Capitala, incearca sa aplice un ritm de dezvoltare agresiv afacerii detinuta de Cornel Vulpe si fiul sau Dan pentru a-si putea atinge obiectivele stabilite pentru anul 2010: distributie nationala, prezenta in cat mai multe lanturi de magazine din retailul modern si crestere de 25% a cifrei de afaceri.

Din iunie cand a preluat conducerea executiva a Fox si pana in prezent Marinica spune ca a recrutat noi manageri, a restructurat echipa de vanzari, a renuntat la produsele neprofitabile si a renegociat contractele cu furnizorii.

"Am adus un nou director national de vanzari si un key account manager, ambii lucrand anterior impreuna cu mine la Caroli. Am recrutat un nou director financiar, aceasta pozitie fiind infiintata recent, cat si middle manageri si manageri regionali de vanzari, si am infiintat departamentul juridic", a declarat Iulian Marinica, 36 de ani, cel care conduce de trei luni afacerile producatorului de mezeluri Fox.

Iulian Marinica a coordonat aproape 12 ani departamentul de vanzari al Caroli Foods.

Astfel, forta de vanzari a producatorului din Capitala s-a dublat in ultimele luni, iar noul director general ia in calcul noi angajari, tinand cont ca intentioneaza sa creasca anul viitor capacitatea de productie a fabricii de mezeluri de la 40 de tone pe zi in prezent la 60-80 de tone in 2010, pentru a putea sustine dezvoltarea distributiei.

Fox intentioneaza sa acceseze un fond structural de 800.000 de euro, care va fi alocat in proportie de 90% achizitiei de utilaje. "Daca vom primi acceptul pentru accesarea fondurilor structurale, vom implementa noile utilaje la inceputul lunii martie", a explicat Marinica.

In ceea ce priveste comertul modern, producatorul si-a listat in ultimele luni produsele in lanturile de magazine Metro, Real si Billa si are in prezent 2.500 de clienti, fata de 1.200 cati detinea la finalul lunii mai a acestui an, cand distribuia doar in Bucuresti si imprejurimi, Craiova si Constanta.

Producatorul de mezeluri a restructurat de asemenea portofoliul de produse si a lansat o noua gama premium, segment pe care Fox nu a fost prezent pana anul acesta. "Vrem sa mai facem noi lansari, dar nu intentionam sa depasim 100 de produse. Cu cat mergi cu un portofoliu mai restrans, cu atat esti mai eficient in costuri", a afirmat directorul general al Fox, producator care detine in prezent o cota de piata de 4% la nivel national si 7% in Bucuresti.

In urma acestor masuri, Iulian Marinica estimeaza ca va creste anul viitor cifra de afaceri a producatorului Fox la 25 de milioane de euro, cu 25-30% mai mare decat cea pe care o va obtine in acest an. Fox are de asemenea propria companie de distributie, Fox Com Distribution, companie care a rulat anul trecut afaceri de peste 20 mil. euro.