Mio pune o romanca sefa peste patru tari, o piata de o jumatate de milion de GPS-uri

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 29.10.2009

Laura Samson (foto), 29 de ani, care a devenit in urma cu un an country manager al filialei locale a producatorului de echipamente de navigatie prin satelit Mio Technology, a preluat responsabilitatea pentru dezvoltarea parteneriatelor strategice si a businessului Mio si in alte 3 tari din regiune - Ungaria, Cehia si Slovacia. Vanzarile totale de sisteme GPS din aceste patru tari sunt estimate la 510.000 de unitati in acest an, cea mai mare piata fiind Cehia, cu 250.000 de unitati vandute. Romania, unde Mio estimeaza ca se vor vinde in acest an 60.000 de sisteme GPS, este si tara unde compania are cea mai mare cota de piata, peste 50%. Mio mai este lider de piata doar in Slovacia, insa cu o cota mai mica, in timp ce in Ungaria si Cehia este in primii cinci jucatori. "Obiectivul meu e sa cresc vanzarile Mio, sa obtin o cota cat mai buna de piata", a spus Samson pentru ZF. Odata cu aceasta schimbare, Mio a recrutat un nou om de vanzari si marketing in Romania, pe Sergiu Gansca, fostul director de vanzari al companiei locale AroBS Transilvania Software. In Romania, spune Gansca, potentialul de vanzare ramane urias in conditiile in care la un parc auto de 5 milioane de autoturisme s-au vandut pana acum doar 300.000 de GPS-uri.