Marcile din timpul comunismului aduc profituri de miliarde

Ziarul Financiar 30.10.2009

Marcile unor produse "comuniste" ii imbogatesc pe capitalistii isteti de astazi, care au stiu sa le readuca la viata in toate tarile care au facut parte din "lagarul socialist", scrie Gandul.

La 20 de ani de la prabusirea comunismului, campanii de "rebranding" bazate pe nostalgia varstnicilor si curiozitatea celor mai tineri consumatori vand de minune dulciuri, sucuri, cosmetice, aparate electrocasnice si automobile cu nume inventate in intreprinderile comuniste.

Agentiile France Presse (AFP) si Deutsche Presse Agentur (DPA) au facut o analiza a acestui fenomen din Rasaritul continentului. De pilda, la 19 ani de la reunificarea Germaniei, rastimp in care foarte putine firme din fosta RDG au supravietuit in economia de piata, sondajele aratau, la sfarsitul aniilor `90, ca numai 2% din est-germani prefera brandurile "vestice". Despre cum fac capitalistii bani de pe urma nostalgiei comunismului cititi pe www.gandul.info.