Teraplast Bistrita ataca piata de “termopane” din Europa de Est

Autor: Vlad Anastasiu 02.11.2009

Producatorul de materiale de constructii Teraplast Bistrita (TRP) a finalizat extinderea capacitatii de productie la fabrica de profiluri PVC cu 60%, in urma unei investitii de 2 mil. euro, iar acum doreste consolidarea pozitiei pe piata locala de tamplarie PVC, precum si cresterea exporturilor la 15% din productie in 2010, potrivit unei raportari remise Bursei de Valori (BVB).
In prezent capacitatea fabricii variaza intre 8.000 si 12.000 de tone pe an, in functie de sistem.
"Prin extinderea gamei de profil, dar si prin dezvoltarea logistica a acestei divizii vom putea accesa o piata mult mai extinsa. Strategia noastra pe acest segment prevede, pe langa pozitionarea cat mai buna pe plan local, si intrarea pe pietele din Europa Centrala si de Est, astfel incat in 2010 aproximativ 15% din productie sa fie pentru export", a declarat Florin Urite, directorul general al Teraplast.
In prezent, Teraplast detine o cota de piata de 4% pe piata de profiluri PVC pentru tamplarie termoizolanta (usi si ferestre termopan). In urmatorii doi ani, oficialii companiei isi propun cresterea cotei de piata la 10%. Piata de profiluri PVC, care reprezinta peste 20% din piata de tamplarie termoizolanta, s-a ridicat anul trecut la 200 mil. euro. Pentru acest an oficialii Teraplast apreciaza o scadere a pietei de profil la 115-130 mil. euro. Principalii concurenti ai Teraplast pe piata de tamplarie termoizolanta sunt Rehau, Ramplast, Gealan sau Veka. Decizia companiei de a majora capacitatile de productie pe segmentul tamplariei PVC a tinut cont in principal de scaderea importurilor din ultima vreme pe piata locala.
"Piata romaneasca de profiluri pentru tamplarie a generat noi oportunitati de extindere in acest an de criza, deoarece, conform informatiilor pe care le detinem, valoarea importurilor a scazut cu aproximativ 54% in primele sase luni ale anului, lasand locul producatorilor autohtoni. In acest context si ca urmare a cresterii cererii, am decis sa investim in extinderea capacitatilor de productie", a adaugat Urite.
Investitiile din acest an ale Teraplast se ridica la aproximativ 30,8 mil. lei, inclusiv fondurile alocate pentru finalizarea unor lucrari incepute in 2008, in suma de 15 mil. lei.
Compania a incheiat primul semestru cu un profit net de 6,3 mil. lei, in scadere cu 30% fata de aceasi perioada a lui 2008. Compania are o capitalizare de 143 mil. lei (33 mil. euro).