Teraplast Bistrita ataca piata de “termopane” din Europa de Est
Producatorul de materiale de constructii Teraplast Bistrita
(TRP) a finalizat extinderea capacitatii de productie la fabrica de
profiluri PVC cu 60%, in urma unei investitii de 2 mil. euro, iar
acum doreste consolidarea pozitiei pe piata locala de tamplarie
PVC, precum si cresterea exporturilor la 15% din productie in 2010,
potrivit unei raportari remise Bursei de Valori (BVB).
In prezent capacitatea fabricii variaza intre 8.000 si 12.000 de
tone pe an, in functie de sistem.
"Prin extinderea gamei de profil, dar si prin dezvoltarea logistica
a acestei divizii vom putea accesa o piata mult mai extinsa.
Strategia noastra pe acest segment prevede, pe langa pozitionarea
cat mai buna pe plan local, si intrarea pe pietele din Europa
Centrala si de Est, astfel incat in 2010 aproximativ 15% din
productie sa fie pentru export", a declarat Florin Urite,
directorul general al Teraplast.
In prezent, Teraplast detine o cota de piata de 4% pe piata de
profiluri PVC pentru tamplarie termoizolanta (usi si ferestre
termopan). In urmatorii doi ani, oficialii companiei isi propun
cresterea cotei de piata la 10%. Piata de profiluri PVC, care
reprezinta peste 20% din piata de tamplarie termoizolanta, s-a
ridicat anul trecut la 200 mil. euro. Pentru acest an oficialii
Teraplast apreciaza o scadere a pietei de profil la 115-130 mil.
euro. Principalii concurenti ai Teraplast pe piata de tamplarie
termoizolanta sunt Rehau, Ramplast, Gealan sau Veka. Decizia
companiei de a majora capacitatile de productie pe segmentul
tamplariei PVC a tinut cont in principal de scaderea importurilor
din ultima vreme pe piata locala.
"Piata romaneasca de profiluri pentru tamplarie a generat noi
oportunitati de extindere in acest an de criza, deoarece, conform
informatiilor pe care le detinem, valoarea importurilor a scazut cu
aproximativ 54% in primele sase luni ale anului, lasand locul
producatorilor autohtoni. In acest context si ca urmare a cresterii
cererii, am decis sa investim in extinderea capacitatilor de
productie", a adaugat Urite.
Investitiile din acest an ale Teraplast se ridica la aproximativ
30,8 mil. lei, inclusiv fondurile alocate pentru finalizarea unor
lucrari incepute in 2008, in suma de 15 mil. lei.
Compania a incheiat primul semestru cu un profit net de 6,3 mil.
lei, in scadere cu 30% fata de aceasi perioada a lui 2008. Compania
are o capitalizare de 143 mil. lei (33 mil. euro).