Primul weekend in mallul Cotroceni Park: trafic mare, dar fara vanzari spectaculoase
Prima impresie pe care cel mai nou centru comercial deschis in
Bucuresti, AFI Palace Cotroceni (Cotroceni Park), le-a lasat-o
retailerilor care au inchiriat spatii in cadrul mallului a fost una
"buna", potrivit majoritatii acestora, dar influentata mai mult de
traficul mare din weekend decat de vanzari.
Daca restaurantele si cafenelele nu au de ce sa se planga, cea mai
aglomerata zona fiind cea de food-court, retailerii de imbracaminte
si incaltaminte spun ca vanzarile s-au ridicat aproape la nivelul
estimat, dar ca nici asteptarile nu au fost foarte mari, tinand
cont de contextul economic actual. "Vanzarile din acest weekend au
fost bune, dar nu spectaculoase, in conformitate cu estimarile
noastre. Nu cred ca se mai pot face vanzari spectaculoase, deoarece
suma disponibila pentru cumparaturi a bucurestenilor este cu
siguranta mult mai mica decat anul trecut. De asemenea, numarul
foarte mare de magazine din Cotroceni 'imparte' aceasta suma
disponibila la foarte multi", a declarat pentru ZF Adrian Cazu,
directorul de magazine al companiei Benvenuti.
Retailerii vor "vanzari moderate, dar
constante"
Cazu crede ca un factor perturbator al deschiderii acestui mall
poate fi reprezentat si de promotiile din acest weekend de la
principalii concurenti, Plaza Romania si Bucuresti Mall, care au
avut program prelungit si numeroase activitati de marketing.
Retailerii amintesc de alte deschideri din ultimul an si jumatate,
printre care Baneasa Shopping City si Liberty Center, unde au avut
incasari foarte mari in primul weekend, dar unde ulterior
reducerile de vanzari au fost semnificative. In prezent, niciun
jucator nu mai pluseaza cand vine vorba de estimari, ci prefera
vanzari "moderate, dar constante".
"Am avut vanzari bune, asemanatoare celor din centrele cele mai
bune din Bucuresti, Bucuresti Mall, Feeria si Unirea Shopping
Center. Ramane de vazut daca le va depasi, nu vrem sa tragem o
concluzie dupa un prim weekend de vanzari", se limiteaza sa afirme
Ioana Stan, director de marketing al retelei Otter.
Tinand cont de amplasarea centrului comercial, Cotroceni este
considerat de chiriasi nu doar o destinatie de weekend, mai ales in
urmatoarea perioada, cand clientii vor fi curiosi sa intre in cea
mai noua destinatie de shopping si entertainment. "Am fost sambata
in AFI Cotroceni mai mult din curiozitate. Dupa ce am cautat 20 de
minute loc de parcare, am intrat in cateva magazine, pentru ca era
prea aglomerat, si apoi am mers sa mananc. Mi-am cumparat doar o
vesta cu 79 de lei, dar nu am vazut reduceri sau alte promotii. Cu
tot cu mancare am cheltuit 100 de lei", spune Elena, unul dintre
vizitatorii centrului comercial.
Cozi la restaurante si cafenele
In primele patru zile de la deschidere, circa 380.000 de oameni au
intrat in AFI Cotroceni, cei mai multi, 103.000 de vizitatori,
venind duminica.
"Zona de restaurante si cafenele a mers foarte bine. Oamenii sunt
curiosi, vin sa vada ce magazine sunt, dar mai degraba beau o cafea
decat sa cumpere o rochie", spune Radu Marinescu, general manager
al retelei Gloria Jean's Coffees care anunta ca vanzarile au
depasit 10.000 de lei zilnic, nivelul acestora fiind asemanator cu
cel din Baneasa, in primele zile de la deschiderea mallului din
nordul Capitalei.
Si la al treilea restaurant Nordsee, specializat pe comercializarea
de preparate din peste si fructe de mare, s-au format cozi
constant, numarul clientilor pe zi ajungand in medie la 1.000-1.100
de oameni. "Daca calculam in euro, vanzarile sunt comparabile cu
cele din Baneasa Shopping City, dar daca facem calculul in lei, au
fost mai mari", explica Liliana Farmache, unul dintre actionarii
Darcom Sea Food, detinatoarea francizei Nordsee.
Si hipermarketul Real, cel mai mare chirias al mallului, a anuntat
ca magazinul din mall a inregistrat cel mai mare numar de clienti
din cadrul vreunui magazin de pe piata locala.
Mixul "muncitori si clienti" ii deranjeaza pe unii
retaileri
Au fost insa si retaileri nemultumiti de o deschidere soft, fara
eveniment de lansare si cu o parte din magazine inchise.
"Vanzarile au fost sub estimari pentru toate cele trei branduri -
Reserve, Cropp Town si House. Multi dintre cei care au venit la AFI
Cotroceni au fost doar vizitatori, nu neaparat cumparatori. Mai
mult, proprietarii mallului au ignorat ca lucrarile nu erau
terminate. Din pacate, eu nu sunt de acord cu mixul praf si
curatenie, muncitori si clienti", crede Alexander Zeciu, directorul
general al LPP Fashion Romania, care a adus cele trei branduri la
nivel local.