Din insolventa, Leonardo a renegociat chirii mai mici cu 30% si a pastrat 85% din furnizori
Florin Panea, cel care administreaza Leonardo, cel mai mare
retailer de incaltaminte de pe piata locala, a inceput de o luna,
de cand a intrat in reorganizare judiciara, sa faca turul centrelor
comerciale unde are inchiriate spatii pentru magazine si sa poarte
discutii cu dezvoltatorii, furnizorii sau proprietarii spatiilor
stradale in vederea renegocierii contractelor semnate
anterior.
Efectul? "Dezvoltatorii l-au lasat sa-si continue activitatea, mai
ales ca unitatile Leonardo genereaza trafic, ba mai mult au
acceptat scaderea chiriilor in medie cu 30%", a declarat Radu
Lotrean, asociat coordonator la Casa de Insolventa Transilvania,
responsabila cu reorganizarea retelei Leonardo. Preturi si termene
s-au negociat si cu furnizorii, 85% dintre acestia continuand
livrarile de marfa si semnand noi contracte.
Bancile care au de recuperat circa 20 mil. euro de la compania
oradeana au sustinut si ele ideea reorganizarii, acceptand
prelungiri, iar unele dintre ele au cerut deocamdata sa li se
plateasca doar dobanda la creditele pe care retailerul le are
contractate, potrivit informatiilor furnizate de Lotrean.
In prezent, compania lucreaza la definitivarea tabelului
creditorilor care trebuie depus pana la 1 martie 2010. In termen de
30 de zile de la acea data, Leonardo va depune planul de
reorganizare, iar daca acesta va fi aprobat de creditori, compania
va incepe sa faca platile pentru datoriile anterioare. Daca
furnizorii isi vor primi sumele restante abia din mai 2010, banii
pentru comenzile curente sunt acordati la zi. "Leonardo nu mai are
in momentul de fata probleme de lichiditate. Vanzarile au crescut
sensibil in ultima perioada mai ales in zilele cand a plouat si a
nins. In plus, strategia de plasare a produselor pe segmentul
medium-low, cu preturi de maximum 30 de euro, a avut efecte.
Leonardo mai are stocuri mai vechi, dar 85% din produse sunt mult
mai ieftine, costand intre 30 de lei si 120 de lei", spune
Lotrean.
Ultima miscare a Leonardo a fost deschiderea unui magazin in
centrul comercial Cotroceni Park, compania analizand si alte spatii
pentru extindere.