Din insolventa, Leonardo a renegociat chirii mai mici cu 30% si a pastrat 85% din furnizori

Autor: Cristina Stoian 03.11.2009

Florin Panea, cel care administreaza Leonardo, cel mai mare retailer de incaltaminte de pe piata locala, a inceput de o luna, de cand a intrat in reorganizare judiciara, sa faca turul centrelor comerciale unde are inchiriate spatii pentru magazine si sa poarte discutii cu dezvoltatorii, furnizorii sau proprietarii spatiilor stradale in vederea renegocierii contractelor semnate anterior.
Efectul? "Dezvoltatorii l-au lasat sa-si continue activitatea, mai ales ca unitatile Leonardo genereaza trafic, ba mai mult au acceptat scaderea chiriilor in medie cu 30%", a declarat Radu Lotrean, asociat coordonator la Casa de Insolventa Transilvania, responsabila cu reorganizarea retelei Leonardo. Preturi si termene s-au negociat si cu furnizorii, 85% dintre acestia continuand livrarile de marfa si semnand noi contracte.
Bancile care au de recuperat circa 20 mil. euro de la compania oradeana au sustinut si ele ideea reorganizarii, acceptand prelungiri, iar unele dintre ele au cerut deocamdata sa li se plateasca doar dobanda la creditele pe care retailerul le are contractate, potrivit informatiilor furnizate de Lotrean.
In prezent, compania lucreaza la definitivarea tabelului creditorilor care trebuie depus pana la 1 martie 2010. In termen de 30 de zile de la acea data, Leonardo va depune planul de reorganizare, iar daca acesta va fi aprobat de creditori, compania va incepe sa faca platile pentru datoriile anterioare. Daca furnizorii isi vor primi sumele restante abia din mai 2010, banii pentru comenzile curente sunt acordati la zi. "Leonardo nu mai are in momentul de fata probleme de lichiditate. Vanzarile au crescut sensibil in ultima perioada mai ales in zilele cand a plouat si a nins. In plus, strategia de plasare a produselor pe segmentul medium-low, cu preturi de maximum 30 de euro, a avut efecte. Leonardo mai are stocuri mai vechi, dar 85% din produse sunt mult mai ieftine, costand intre 30 de lei si 120 de lei", spune Lotrean.
Ultima miscare a Leonardo a fost deschiderea unui magazin in centrul comercial Cotroceni Park, compania analizand si alte spatii pentru extindere.