Reteaua Leonardo a inchis 40 de magazine in Ungaria

Autor: Cristina Stoian 03.11.2009

Leonardo, cel mai mare retailer din sectorul de imbracaminte si incaltaminte, cu afaceri de 136 mil. euro, care a intrat in insolventa luna trecuta la presiunile creditorilor, continua planul de restructurare, urmatoarele magazine vizate fiind cele din strainatate, in Ungaria, Republica Moldova si Bulgaria.
"Deja a inchis 40 de magazine in Ungaria, iar pentru celelalte s-a propus un termen de circa doua luni, pana la sfarsitul anului, pentru a lua decizii cu privire la inchiderea sau continuarea activitatii magazinelor din cele trei tari. Conducerea Leonardo va decide ce va face cu magazinele dupa bilantul anual, dupa inventarul de la sfarsitul anului", a declarat Radu Lotrean, asociat coordonator la Casa de Insolventa Transilvania, responsabila cu reorganizarea companiei.
Florin Panea, proprietarul Leonardo, unul dintre putinii antreprenori locali care s-au extins in regiune, a avut pana in acest an 180 de magazine in Romania, 64 de magazine in Ungaria, si cate cinci unitati in Republica Moldova si Bulgaria. In prima parte a lui 2009, cand compania a inceput sa aiba probleme de lichiditate si a apelat la o firma de consultanta in management pentru a restructura afacerea, planul de reducere a cheltuielilor a vizat inchiderea a 47 de magazine din Romania si a 40 de unitati din Ungaria.
Pe langa Florin Panea, care administreaza Leonardo de 15 de ani, Gabriel Carlij de la Jolidon sau Cristina Batlan care detine Musette s-au extins peste granite, incercand sa ajunga cu magazinele din Italia, Ungaria, Franta sau Moldova la rulaje de milioane de euro, comparabile cu ale unor retele internationale.