Vanzarile Carpatcement scad cu 16%, insa estimarile pe intregul an raman la minus 20%

Autor: Catalin Lupoaie 04.11.2009

Carpatcement Holding, subsidiara locala a grupului german HeidelbergCement, a inregistrat in primele noua luni o scadere de 16% a vanzarilor in volum comparativ cu perioada similara a anului trecut, insa pe intregul an vanzarile vor scadea cu 20%, pana la 235 mil. euro, potrivit raportului trimestrial al grupului.
Preturile medii au crescut anul acesta dupa ce compania a introdus noi tipuri de produse mai scumpe si a vandut mai mult ciment la sac, care are un pret mai ridicat. Cu toate acestea, germanii mentin estimarile facute recent prin care businessul total - ciment, agregate, betoane - va inregistra o scadere de 30% in euro anul acesta, din cauza diminuarii investitiilor nonrezidentiale (birouri, proiecte comerciale, logistice sau hoteluri) si a numarului redus de proiecte de infrastructura.
Vanzarile de ciment din Romania au avut o pondere de 4,3% in cifra de afaceri totala a grupului din operatiunile cu ciment in perioada ianuarie-septembrie, echivalentul a 2,6 milioane de tone, daca luam in calcul ca grupul a vandut in primele noua luni 59 milioane de tone de ciment. De altfel, divizia locala a realizat vanzari similare cu cele din Polonia, o piata de doua ori mai mare decat cea romaneasca.
Carpatcement Holding a alocat anul acesta 60 milioane de euro pentru dublarea capacitatilor de productie pana la 4,5 milioane de tone pe an, avand in vedere ca anul trecut nu a facut fata cererii de pe piata.
HeidelbergCement, care a intrat pe piata locala in 1998, detine trei fabrici de ciment pe piata locala - la Bicaz, Fieni si Deva. La nivel de grup, cifra de afaceri s-a situat la 8,4 miliarde de euro in perioada ianuarie-septembrie, cu 22,4% mai redusa decat in intervalul similar din 2008. Profitul net a coborat de la doua miliarde de euro in primele noua luni ale anului trecut la 522 mil. euro. In volum, vanzarile de ciment si clincher au scazut cu 14%, la 59 de milioane de tone.