Schaeffler: Suntem la 55% fata de ceea ce planuisem sa facem in Romania in 2009

Autor: Alexandru Anghel 05.11.2009

Schaeffler Romania, cel mai mare producator de rulmenti din Romania, urmareste in acest an conservarea rezultatelor financiare la nivelul din 2008, de circa 274 mil. euro, dupa ce la inceputul anului previzionase o apreciere a cifrei de afaceri de 50%.



Compania produce in fabrica din judetul Brasov rulmenti si componente pentru masini si utilaje. "Acum suntem la 55% fata de ceea ce planuisem sa facem in Romania in 2009, iar la final de an cred ca vom termina aproape egal cu nivelul de anul trecut sau la 98% din total. In decembrie si ianuarie sunt comenzi, dar la un nivel mai mic", a declarat Alexandru Blemovici, directorul fabricii.
Managerul fabricii a explicat ca in ultimele luni nu s-a observat in industria de profil o revenire a comenzilor, iar piata totala a crescut cu maxim 1-2% fata de nivelul mediu al primului semestru.
Compania, care are 3.000 de angajati, a aplicat la inceputul anului un program de reducere a costurilor, pentru adaptarea la un nou nivel al comenzilor, care a inclus reducerea costurilor cu licentele de software si combustibil, concediu prelungit de sarbatori pentru angajati si disponibilizarea a aproape 300 de oameni.
"Am mai avut si o usoara scadere naturala a numarului de salariati, respectiv 10-20 de oameni lunar. Acum avem circa 2.900 de angajati, dar intentionam sa pastram numarul lor stabil", a spus Blemovici.

Au adus 50 mil. euro la capital
Schaefller este unul dintre cei mai mari investitori din industria producatoare de masini de pe plan local, astfel ca investitiile realizate din 2002, cand a fost inaugurata fabrica din Brasov, pana in prezent, au depasit 260 de milioane de euro.
Bugetul initial de investitii pentru anul in curs era stabilit la 95 de milioane de euro, din care 50 de milioane de euro au fost adusi ca aport in numerar la majorarea de capital a filialei locale.
In luna februarie producatorul a pus in functiune proiectul de forjare-laminare pentru inele mari de rulmenti, cu un diametru de la 600 la 3.200 de milimetri, iar la jumatatea anului a inaugurat si proiectul turnatoriei de alama.
Pe plan local, in industria producatoare de rulmenti mai activeaza companiile Rulmenti Barlad (Kombassan), Koyo Alexandria si Timken Ploiesti, foste companii de stat care au fost privatizate catre producatori europeni sau mondiali.
"Noi cred ca avem un pic de avantaj, pentru ca atunci cand nu sunt comenzi
intr-un segment, sunt in altul. Activitatea nu este cum am planificat, dar finalul de an nu va fi ca in 2008. Toata lumea stie ca decembrie este o luna slaba, dar nu ma astept sa trebuiasca sa trimetem oamenii acasa", a declarat Blemovici.
Rulmenti Barlad (URB), detinut de grupul turc Kombassan, a anuntat ca pentru 2009 estimeaza rezultate financiare mai scazute cu pana la 30% in urma scaderii comenzilor.
Si Urb a derulat un program de restructurare in primul trimestru, astfel ca a redus personalul cu 800 de angajati, la circa 2.000 de oameni in prezent.
Koyo Romania, filiala locala a producatorului japonez Koyo, a anuntat in luna iulie ca va concedia 650 din cei 2.000 de angajati in urma injumatatirii productiei. Schaeffler a finalizat la inceputul acestui an, la nivel international, preluarea grupului german Continental, valoarea tranzactiei fiind de 12 miliarde de euro.
Compania nu a anuntat integrarea operatiunilor sub acelasi nume. In Romania, afacerile cumulate ale celor doua companii au depasit anul trecut 580 mil. euro.

100.000 de euro anual pentru studiile copiilor angajatilor

Producatorul de rulmenti a lansat in luna iunie programul "Economii pentru studiile copiilor angajatilor", care presupune acordarea unei sume lunare pentru copilul fiecarui angajat, suma care este directionata in conturi de economii individuale la BRD.
Potrivit reprezentantilor companiei, pana la varsta de 20 de ani fiecare copil primeste cate un leu in fiecare zi, banii fiind folositi pentru finantarea studiilor. "Este un program pe care l-am implementat in fabrica noastra. Oricum acordam prime pentru copii, dar in felul acesta realizam un fond, la care pot contribui si parintii, pentru educatie. Anual se strang mai mult de 250 de lei, la care se adauga si o prima de 40 de lei acordata de 1 iunie", a declarat Alexandru Blemovici, directorul fabricii Schaeffler din Brasov. Compania are 3.000 de angajati, iar numarul angajatilor care au copii sub 18 ani si au fost inclusi in program este de 1.500. Potrivit cifrelor furnizate de Schaeffler, cheltuielile companiei pentru fondurile de studii ajung anual la circa 110.000 de euro.