Cat costa petrecerea de Revelion la hotelurile de cinci stele din Capitala

Autor: Mirabela Tiron 08.11.2009

Spuma de caviar, somon norvegian si coktailuri de fructe de mare in meniu, spectacole de muzica si dans, dar si magie, toate in cele mai scumpe pachete de Revelion ale hotelurile de cinci stele din Capitala.



"Am vandut 80 de pachete de Revelion doar ieri, adica in prima zi de lansare a ofertei, din cele 500 de pachete pregatite in patru locatii din hotel. Mai mult ca sigur vom vinde toate locurile pentru aceasta petrecere", a declarat Adrian Adam, direc tor de vanzari si de marketing al hotelului de cinci stele Radisson din Capitala.
Compania Bucuresti Turism (BUTU), al carei activ principal este hotelul Radisson din Capitala, a avut o cifra de afaceri de 10,9 mil. euro in primele sase luni anul acesta si pierderi de 6,3 mil. euro, potrivit datelor din raportul remis Bursei de Valori.

Locuri mai putine
Anul acesta, hotelierii au redus numarul de locuri la petrecerea de Revelion cu pana la 100 din cauza contextului economic nefavorabil. Spre exemplu, anul trecut la Radisson au fost disponibile 600 de locuri fata de 500 anul acesta.
"Petrecerea de Revelion va avea loc in sala noua de la etajul 21, care are o capacitate de 150 de locuri. Anul trecut aveam cu 80 de locuri mai multe, insa avand in vedere ca este un an de criza, am renuntat la sala Ronda", a spus Dana Chiriac, marketing si public relations manager la Intercontinental.
Pretul unui pachet pentru petrecerea de Revelion la un hotel de cinci stele din Capitala variaza intre 190 de euro si 230 de euro, insa sunt puse in vanzare si pachete care ajung la aproape 1.000 de euro.
"Cel mai scump pachet de Revelion la Radisson costa 4.200 de lei de persoana (977 euro) si include o petrecere in apartamentul regal, un meniu gourmet cu produse din bucataria moleculara (spuma de caviar - n.r.) si formatie care canta live", spune Adrian Adam, adaugand ca pana acum nu
s-a vandut niciun pachet in apartamentul regal, ci doar pachete normale. Si la hotelul Intercontinental s-au vandut 30 de pachete la pretul de 220 de euro de persoana.

Vin si cativa straini
"Aproape 60% din clientii care isi cumpara un pachet de Revelion la hotelul nostru sunt romani, restul fiind expati care lucreaza in companii si care decid sa ramana in Bucuresti in acea perioada", a spus directorul de marketing al Radissson. El mai adauga ca aproape 20% dintre persoanele care decid sa petreaca noaptea de Revelion in hotel isi iau si o noapte de cazare (68 de euro, pretul de cazare in camera single de Revelion - n. red.).
Daca la Radisson, Intercontinental si JW Marriott majoritatea clientilor sunt romani, la hotelul boutique Carol Parc isi petrec noaptea de Revelion artisti straini.
"Nu facem oferta de Revelion publica, pentru ca avem foarte putine locuri, 70, in sala in care se organizeaza petrecerea, iar clientii sunt de obicei artistii straini care sustin concerte in noaptea de Revelion la Romexpo. Anul trecut hotelul era rezervat de Revelion de Enrique Iglesias", a spus Cristina Turnagiu, brand ambassador al Carol Parc Hotel, cu incasari de 250.000 de euro in primul semestru anul acesta, mai putin cu 29% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In cadrul hotelului Carol Parc, un pachet de Revelion in apartamentul regal ajunge la 983 de euro, cu masa festiva, o noapte de cazare inclusa.
La cel mai mare hotel de cinci stele de pe piata romaneasca, JW Marriott Grand Hotel, rezervarile pentru petrecerea de Revelion sunt in scadere cu 10% fata de aceeasi perioada a anului anterior. "In total sunt 950 de pachete de Revelion, nu pot da cifre legate de cele vandute", a spus Dina Litzica, PR si marketing manager la JW Marriott Grand Hotel.

Grupul alege tema petrecerii

La hotelul Howard Johnson se va organiza petrecerea de Revelion doar la cererea unui grup. "Noi ne propunem ca anul acesta sa organizam petreceri de Revelion personalizate, la cererea grupurilor. Prin urmare, nu avem o petrecere de Revelion generala a hotelului. Avem insa meniuri si tarife speciale pe parcursul intregii luni decembrie", a spus Laura Hamzea, PR & marketing manager al hotelului.