Afacerile Electrolux urmeaza piata si scad la 41 milioane euro

Autor: Alexandru Anghel 12.11.2009

Producatorul local de electrocasnice Electrolux a inregistrat afaceri de 41,4 milioane de euro (176 milioane de lei) in primele sase luni ale anului, la jumatate fata de nivelul din primul semestru din 2008.



Conform rezultatelor din anii anteriori vanzarile primului semestru reprezinta in medie 45% din totalul inregistrat in exercitiul financiar, astfel ca potrivit acestei proportii cifra de afaceri a Electrolux Romania ar putea ajunge la finalul lui 2009 la 90-95 de milioane de euro, la jumatate fata de anul anterior, cand a raportat un rezultat de 170 de milioane de euro.

Electrolux detine in Romania fabrica de aragazuri din Satu Mare si divizia de import de aparatura electrocasnica.

"Cererea exista inca pentru toate categoriile de produs. Totodata am asistat la o permanenta evolutie a consumatorului si a pietei, iar daca cu ani in urma puteam vorbi de elementul pret care era decizonal, acum consumatorul urmareste mai mult inovatia si elementele tehnice", a declarat Bogdan Neagu, director de vanzari la Electrolux.

Procentul de scadere inregistrat de Electrolux se regaseste in tendinta pietei din primul semestru al anului, cand potrivit studiului GfK Temax consumul de electrocasnice la nivel local s-a redus cu mai mult de 40%.

Potrivit Electrolux, in perioada actuala, odata cu reducerea consumului de electrocasnice, se observa si o evolutie a preferintelor consumatorului. "In 2009 am avut o piata buna pentru consumatori, dar si pentru producatori. O evolutie a pietei este buna pentru ca te ajuta sa te adaptezi, sa optimizezi activitatea si sa configurezi totul la cerinte", a spus Neagu.

Investitiile au ajuns la 36 mil. euro

Investitiile companiei in Romania, in aproximativ 12 ani de cand a preluat fabrica de aragazuri Samus din Satu Mare, au ajuns la mai mult de 36 de milioane de euro. Fabrica, care avea la finalul anului trecut 1.320 de angajati, exporta aragazuri in Rusia, tarile balcanice, tarile baltice, Israel, Norvegia sau Suedia.

"Printre investitiile vizate de catre companie se numara introducerea si dezvoltarea de noi tehnologii, dezvoltarea de bunuri competitive, imbunatatirea conditiilor de lucru, imbunatatirea si siguranta mediului inconjurator, reorganizarea sistemului de management", a spus Neagu.

Odata cu reducerea vanzarilor de electronice si electrocasnice la nivel european si la nivel local, afacerile Electrolux Romania au inregistrat cel mai mare declin din acest deceniu, dupa ce in 2006 a mai avut o scadere de aproximativ 7%.

Elextrolux a trecut in ultimul an printr-un program de reducere a costurilor, ceea ce a presupus transferul productiei intre fabricile din vestul si centrul Europei si inchiderea unor unitati, chiar si in tara de origine, Suedia. Una dintre ultimele inchideri de fabrica a avut loc la unitatea cu 450 de angajati din Alcala, Spania, unde erau asamblate masini de spalat din segmentul de pret entry-level pentru Spania, Portugalia, Franta si Marea Britanie.

Consumatorii au aceleasi preferinte

Reprezentantii Electrolux apreciaza ca nevoia si preferintele consumatorilor locali se aseamana cu cele ale populatiilor vecine sau vest-europene, astfel ca sezonalitatea pentru produse se pastreaza, cea mai mare parte a aparaturii din gama frigorifica fiind achizitionata in perioada verii, in timp ce primavara si toamna sunt cerute cu predilectie masini de spalat si aspiratoare.

"Pretul nu a contat pentru ca el poate fi doar un element de constrangere in achizitie. Necesitatea se pastreaza, iar stilul de viata al consumatorului conteaza mai mult", a spus Neagu.

Odata cu aceasta reorientare si cu faptul ca din ce in ce mai mult consumatorul se documenteaza cu privire la functiile aparatului electrocasnic, Electrolux a intensificat promovarea prin internet, care reprezinta canalul de comunicare cu cea mai mare eficienta.

"In reviste contactul este direct, iar in internet ai certitudinea ca mesajul a fost vazut, pe cand in cazul spoturilor televizate telespectatorul schimba programul, iar eficienta de a atinge consumatorul este mai mica", a spus Carmen Georgescu, directorul de marketing al Electrolux.

Cine produce electrocasnice in Romania

Arctic

Electrolux

Miele