In ciuda vremurilor economice proaste, Auchan dubleaza in trei ani numarul de hipermarketuri

Autor: Cristi Moga 12.11.2009

Reteaua de hipermarketuri Auchan vrea sa dubleze numarul de magazine in urmatorii trei ani, pana la 14 unitati, prin investitii estimate la 140 mil. euro, in ciuda declinului consumului din 2009.

Preluarea integrala a retelei locale de catre grupul francez Auchan, tranzactie realizata la finele lui 2008, mentine astfel ritmul de expansiune pe o piata care in acest an s-a lovit de scaderi in consum de pana la 20%. In ultimii trei ani, cand retailul local a crescut cu un ritm anual de peste 15%, Auchan a deschis in total sapte unitati, compania fiind controlata in acea perioada de un grup de investitori straini, majoritatea fosti manageri ai retelei Cora. "Obiectivul nostru este ca in trei ani sa dublam numarul de magazine din Romania. Nu avem in prezent semnate alte contracte pentru proiecte noi, in afara celui pentru mallul Polus Center Constanta", a declarat Patrick Espasa, directorul general.

Extinderea retelei in 7 spatii noi ar putea duce afacerile Auchan Romania la peste 700 mil. euro in 2012, fata de valoarea de 278 mil. euro raportata pe 2008 cu 6 hipermarketuri.

Reteaua Auchan, care a fost dezvoltata in Romania in primii trei ani de fosti manageri de la Cora, si-ar putea devansa principalul competitor pana la finele lui 2012, cand isi va dubla numarul de locatii.

Auchan a anuntat ieri, la inaugurarea celui de-al saptelea hipermarket al sau din Romania, ca va deschide alte 7 unitati in urmatorii trei ani, in conditiile in care Cora ramane retailerul cel mai putin expansiv de pe piata de profil. Cora opereaza in acest moment trei magazine, iar anul viitor va deschide o unitate in mallul Sun Plaza din Capitala, acesta fiind singurul proiect de expansiune anuntat de companie.

Insa chiar si prin dublarea numarului de magazine, Auchan ar putea ramane in urma Carrefour, Real si Kaufland in urmatorii trei ani, pentru ca nu va putea recupera decalajele si, in plus, competitorii sai mai expansivi ar putea continua sa deschida unitati noi. Astfel, francezii vor putea schimba ierarhia in top 5 jucatori pe piata hipermarketurilor, fara a intra insa printre primii trei mari operatori de profil.

Cora si Auchan sunt singurii retaileri care au mizat pe un format mare de hipermarketuri, unitatile acestora avand o suprafata medie de vanzare de 15.000 de metri patrati, aproape dublu fata de media Carrefour sau Real. In ciuda dimensiunii lor, hipermarketurile Cora au fost devansate insa in ultimii doi ani de retelele Real si Kaufland care au intrat pe piata cu o strategie agresiva de expansiune. Anul trecut, Real si Kaufland au trecut pragul de vanzari de 700 de milioane de euro in Romania si se lupta acum cu Carrefour pentru prima pozitie pe piata de profil. Cora a avut anul trecut afaceri de 400 mil. euro, iar Auchan a raportat vanzari de aproape 280 mil. euro.

Francezii de la Auchan ar putea continua expansiunea la nivel local si dupa 2012. In luna aprilie a acestui an, Patrick Espassa, directorul general al Auchan Romania, a declarat ca vede potential pe piata locala pentru 20 de hipermarketuri. Grupul Auchan a preluat controlul operatorului local al Auchan, compania MGV Distri-Hiper SA, la finele lui 2008, prin doua tranzactii pentru care a platit 46 mil. euro, potrivit datelor din piata.

Fondul SocGen cumpara 30% din MedLife...