Vanzarea retelei Profi, un deal de 50 mil. euro, pe finis

Autor: Mihaela Popescu 16.11.2009

Negocierile pentru vanzarea retelei de magazine cu discount Profi, cu afaceri de 95 mil. euro, au intrat pe ultima suta de metri, in cursa fiind in acest moment grupul belgian Delhaize, operatorul Mega Image, si doua fonduri straine de investitii, printre care Polish Enterprise Fund V - fostul proprietar al supermarketurilor Artima - au declarat pentru ZF surse din piata.

Vanzarea Profi ar putea fi tranzactia anului in retail, reteaua de 60 de magazine putand fi evaluata la 40-60 mil. euro pe baza unui multiplu de 10-15 al EBITDA (profitul inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare).

"In acest an reteaua Profi a primit mai multe oferte de preluare decat in anii anteriori, insa in acest moment nu se poate vorbi de o tranzactie", a declarat Caius Crisan, directorul general al Profi Rom Food, care nu a dorit sa ofere mai multe informatii.

Operatorul local al retelei Profi, compania Profi Rom Food, este controlat indirect de omul de afaceri Jean Marc Hendrix. Contactati de ZF, reprezentantii Enterprise Investors, administratorul Polish Enterprise Fund V, nu au dorit sa comenteze informatia. La randul sau, grupul Delhaize nu a transmis comentarii pe acest subiect pana la inchiderea editiei.

Profi este un brand al grupului franco-belgian Louis Delhaize, care detine in Romania hipermarketurile Cora. Reteaua Profi este dezvoltata la nivel local in sistem de franciza de catre un operator cu activitati pe mai multe piete europene. In urma cu doi ani, operatorul Profi a preluat reteaua de 9 magazine Albinuta din Capitala de la compania lituaniana Maxima LT, printr-o tranzactie de 7,5 mil. euro.