Müller si-a propus sa scoata brandul Milli din top 3 pe lapte UHT

Autor: Diana Tudor Stoica 18.11.2009

Müller Dairy Romania, filiala locala a producatorului german de lactate cu acelasi nume, intentioneaza sa se numere anul viitor printre primii trei jucatori pe piata de lapte UHT (ultra high temperature - pasteurizare la temperaturi ridicate), dupa ce a inceput sa comercializeze saptamana trecuta marca "Lapte din Alpi" sub brandul Müller in retailul traditional.

Valoarea pietei de lapte UHT depaseste 36 de milioane de euro la raft, potrivit estimarilor ZF pe baza datelor oferite de reprezentantii companiei.

"Cele mai vandute branduri din piata laptelui UHT sunt LaDorna, cu 36% cota de piata, Fulga, cu 19% cota de piata, si Milli, cu o cota de piata de 11%. Obiectivul nostru este sa fim unul dintre primii trei jucatori ai acestei piete in 2010", a declarat Tzafrir Granat, vicepresedintele de marketing al Müller Dairy Romania.

Aceasta inseamna ca importatorul de lactate si-a propus obtinerea unei cote de piata cel putin apropiata de cea a Milli, brand produs de liderul pietei locale a lactatelor FrieslandCampina Romania.

Managerul Müller sustine ca laptele reprezinta 13% din vanzarile totale de lactate, o piata estimata de Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui la 1,1 miliarde de euro. Din aceasta piata, laptele UHT detine aproximativ o treime din vanzarile in volum, peste 38 mil. litri, valoric acestea fiind chiar mai mari.

La un an si jumatate de la momentul intrarii pe plan local, Müller detine 9% din piata iaurturilor cu fructe, pe segmentul de hipermarketuri si supermarketuri cota de piata ajungand la 14%, potrivit reprezentantilor companiei care citeaza studiile MEMRB din luna septembrie a acestui an. "Pe piata iaurturilor cu fructe suntem in top trei jucatori deja de doua luni, asa cum ne-am propus anul trecut", a spus Granat, adaugand ca ceilalti competitori din top trei sunt Danone si Tnuva.

Reprezentantii Müller sustin ca filiala locala si-a dublat vanzarile in primele noua luni ale acestui an, inregistrand la finalul acestei perioade o notorietate de peste 70%. Cu toate acestea, portofoliul importatorului nu s-a dublat in cursul acestui an, asa cum declarau reprezentantii companiei in prima parte a anului, si cuprinde in prezent 38 de produse comercializate sub marcile Froop, Müller Mix, Pezzi di Frutta, Crema di Frutta, Bianco si Lapte din Alpi. "Anul acesta nu vom mai face noi lansari. Abia din 2010 vom intra si pe alte categorii", a completat vicepresedintele de marketing al companiei.

Müller Dairy Romania este un joint-venture intre producatorul german Müller si Central Bottling Company (CBC), actionar al companiei Coca-Cola Israel, dar si al producatorului berii Tuborg de pe plan local.