CETA Bucuresti, un fost transportator al Pepsi, a intrat in insolventa dupa ce a acumulat datorii de 18 mil. euro

Autor: Alexandru Anghel 19.11.2009

Compania de transport CETA din Bucuresti, detinuta de omul de afaceri Marius Cae, cu o cifra de afaceri de 37 mil. euro si 550 de angajati in 2008, a intrat in insolventa la cererea creditorilor, dupa ce nu a mai putut achita datorii de 18 milioane de euro.

Transportatorul bucurestean avea ca principali clienti companii precum Pepsi Romania, Pneumax sau Prefabricate Vest. Reprezentantii Pepsi in Romania au declarat ieri ca nu mai lucreaza cu firma de transport.

Compania de Expeditii si Transport Auto (CETA) a intrat in luna noiembrie sub administrea companiilor specializate in reorganizari judiciare Rominsolv si TNT, potrivit sentintei Tribunalului Bucuresti.

"CETA a strans datorii de 17-18 mi lioane de euro. Intentia este de reorganizare a activitatilor, dar acum suntem intr-o perioada de observatie, iar dupa analiza documentelor si a posibilitatilor de reorganizare si a dorintelor creditorilor, vom lua o decizie", a declarat Florian Mateita, administratorul din partea Rominsolv.

Grupul CETA, infiintat in 1991 si detinut de presedintele-fondator Marius Cae, include inca opt firme specializate in reparatii si asistenta auto, asigurari, expeditii feroviare, consultanta vamala, dezvoltari imobiliare si logistica. "Suntem acum in reorganizare si speram sa repunem compania pe picioare. Interesul ar fi reorganizarea pentru ca exista multe companii care depind de CETA. Vom lucra fara TVA, platile vor fi realizate in termen si speram sa convingem partenerii sa continuam colaborarea", au declarat reprezentantii companiei.

Sapte banci au de recuperat 13 mil. euro

Potrivit administratorului juridic CETA are in prezent o lista de 1.800 de creditori, cea mai mare parte a creantelor, aproximativ 13 milioane de euro, fiind detinute de sapte banci finantatoare. Odata cu reducerea activitatii si acumularea datoriilor compania a renuntat si la o mare parte din angajati. La finalul anului trecut CETA avea 550 de angajati, iar in prezent organigrama numara aproximativ 150 de oameni. "Viitorul companiei depinde de maleabilitatea bancilor. Creantele bancare sunt de 13 milioane de euro, iar activele garantate aveau la momentul semnarii contractelor o valoare de 25 de milioane de euro. Valoarea imobiliarelor nu mai este insa aceeasi", a spus Mateita.

Compania detinea in cursul anului trecut o flota de aproximativ 160 de camioane, care includea atat camioanele operate in sistem leasing, cat si pe cele ale partenerilor.

In prezent flota este sub 50 de unitati, din care 20 de autocamioane proprii. La masa credala, reunita la demararea procedurii de insolventa, participa si doua companii de leasing, care potrivit admi nistratorilor judiciari au fost notificati sa reposedeze autovehiculele comerciale, dar nu au demarat inca nicio actiune in acest sens.

Si-au neglijat furnizorii pentru a plati ratele la banca

"Colapsul companiei a fost cauzat de dezechilibrele dintre leu/euro, reducerea activitatii in sector si scaderea cifrei de afaceri. Nu inteleg insa nici pana acum de ce s-au neglijat furnizorii si s-au platit in continuare ratele la banci, in loc sa se negocieze o reesalonare cu acestea", a spus Mateita.

El a adaugat ca activitatea companiei poate fi reluata, la un nivel mai redus, odata cu recuperarea unor creante de 1,5 milioane de lei (circa 350.000 de euro). "Important este sa poata sa traiasca fara sa mai produca pierderi."

Potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri, o mare parte din companiile de transport locale se confrunta cu reducerea volumelor transportate, ceea ce a cauzat scoaterea de pe traseu a unui numar important de autovehicule co mer ciale. CETA este insa primul transportator care detinea peste 100 de camioane care a intrat in procedura de insolventa.