Noul vicepresedinte al RCS: Cresterea n-a fost pe masura investitiilor. Vom fi si mai agresivi

Autor: Adrian Seceleanu 19.11.2009

RCS&RDS, unul dintre cei mai mari operatori telecom locali, traverseaza o perioada de schimbari "majore" din punctul de vedere al strategiei comerciale, de comunicare si de marketing - cu obiectivul de a obtine o crestere "agresiva" a vanzarilor, spune Niculae Plesa, care a preluat luna trecuta postul de vicepresedinte pentru operatiuni comerciale si de marketing al companiei.

"Schimbarea prin care trece RCS&RDS are in vedere faptul ca in ciuda efortului investitional de pana acum, cresterea companiei nu a fost atat de mare pe cat ar fi putut sa fie", a sintetizat pentru ZF Niculae Plesa motivele care au determinat RCS&RDS sa se lanseze intr-un efort de modificare a strategiei comerciale si de marketing, si care a dus inclusiv la recrutarea sa in pozitia de vicepresedinte. El va raspunde din noua pozitie de 2.000 din cei 6.500 de angajati ai RCS si va coordona tot ceea ce inseamna marketing si strategie comerciala ale RCS in Romania.

RCS&RDS, singura companie telecom controlata de un roman care a ajuns la afaceri anuale de aproape 400 mil. euro si care s-a extins si pe alte piete din Europa, este si una dintre cele mai indatorate firme locale, cu datorii totale de 566 mil. euro la 31 decembrie 2008.

Schimbare intr-un moment dificil

Compania este cel mai mare furnizor local de servicii de internet si televiziune (prin cablu si satelit) si al doilea mare jucator pe telefonia fixa insa, in ciuda celei mai dure politici de preturi de pe piata, RCS&RDS a inceput sa piarda din vanzarile noi din Romania in fata unor jucatori ca Romtelecom si UPC. Un exemplu concludent este cel al televiziunii prin satelit, unde in perioada aprilie 2008 - mai 2009 RCS a castigat aproximativ 100.000 de clienti, in timp ce rivalii de la Romtelecom au castigat aproape 400.000 de utilizatori noi. In plus, Romtelecom ataca si printr-o companie de cablu prezenta in orase mici - care are preturi ce rivalizeaza cu cele ale RCS. Schimbarile la care lucreaza RCS vin si intr-un moment in care piata telecom s-a consolidat odata cu achizitia Zapp, lasand singura mare companie romaneasca de comunicatii singura in fata a trei giganti: Orange, Vodafone si Deutsche Telekom / OTE.

Cine este insa romanul la care a apelat compania lui Teszari pentru a repozitiona compania pe piata si pentru a compensa inclusiv plecarea fostului director comercial Ovidiu Ghiman la rivalii de la Romtelecom?

"Sunt un vanzator foarte agresiv"

In varsta de 42 de ani, Niculae Plesa a fost implicat in ultimii 14 ani in conducerea si dezvoltarea mai multor companii telecom. El si-a inceput cariera in 1993 la compania Comunicatii Nationale Mobile (CNM), care oferea servicii de comunicatii prin intermediul pagerelor, si in care a ajuns de la agent de vanzari pana la functia de director general. El a mai lucrat si pentru Cable Vision of Romania (CVR) - o companie de cablu TV detinuta de Romtelecom. Ulterior, Plesa a fost implicat in dezvoltarea, in unele cazuri de la zero, si apoi la vanzarea mai multor companii telecom alternative, printre care Acces Net, 2K Telecom si Infogate Telecom (C-Zone). Ultima dintre companii a fost preluata de RCS&RDS.

"Performantele de business ale d-ului Niculae Plesa, experienta indelungata in dezvoltarea afacerilor cu profil telecom, in strategii de marketing si vanzari, au constituit un argument puternic pentru numirea sa in functia de vicepresedinte de operatiuni comerciale al RCS & RDS. Rolul domnului Plesa va fi sa aduca brandul Digi pe o pozitie de forta in piata din Romania", a declarat presedintele RCS & RDS, Alexandru Oprea.

Plesa spune despre el ca este "un vanzator foarte agresiv" si crede ca se va integra cu succes in cadrul RCS, in special avand in vedere faptul ca operatorul este cunoscut pentru stilul agresiv de a atrage noi utilizatori. "Cred ca ma potrivesc foarte bine cu RCS&RDS, si ma voi lupta sa maximizez vanzarile", a spus Plesa. "Sunt un veteran in aceasta industrie si nu stiu cati alti manageri din piata au experienta mea in telecomunicatii", spune managerul RCS, facand referire la lunga sa cariera in industria locala de comunicatii.

Campania de pe TV costa "milioane de euro"

Intrebat daca recrutarea sa de catre RCS&RDS sta in spatele campaniei de publicitate a RCS&RDS pe TV - o actiune neobisnuita pentru compania lui Zoltan Teszari -, Plesa spune ca proiectul era deja in desfasurare cand a venit in companie.

"Nu am avut o implicare atat de mare in campanie, dar pot sa va spun ca bugetul alocat este de cateva milioane de euro, nu de sute de mii de euro. Obiectivul acestei campanii este sa obtinem o crestere agresiva a vanzarilor", a precizat Plesa pentru ZF.

In alta ordine de idei, vicepresedintele RCS spune ca operatorul lucreaza pe mai multe planuri, si are in vedere inclusiv schimbarea structurii si designului site-urilor detinute de companie.

Vor sa schimbe designul si structura site-urilor RCS

"Una dintre preocuparile pe care le avem este legata de schimbarea site-urilor, de modificarea structurii si designului acestora. Suntem in plin rebranding sub umbrela Digi, astfel incat urmarim schimbarea structurii site-urilor, pentru ca utilizatorii sa poata gasi mai usor informatiile pe pagina web a companiei."

RCS are in acest moment site-uri diferite pentru fiecare linie de business, cu o structura relativ complicata. La un moment dat, un grup de utilizatori a realizat din proprie initiativa un site pentru serviciile de telefonie mobila ale RCS&RDS, DigiMobil, intrucat in momentul respectiv compania nu publicase pe propriile pagini web decat foarte putine date despre telefonia mobila.

Plesa sustine ca nu poate oferi momentan mai multe detalii despre noua strategie a RCS&RDS, la care "inca lucreaza", dar spune ca aceasta va aduce multe schimbari pentru una dintre cele mai discrete companii telecom din Romania.

"RCS&RDS trece printr-o schimbare foarte mare, iar o demonstratie a acestui lucru este inclusiv faptul ca stam acum de vorba la telefon, ca eu am fost convins sa preiau aceasta functie", a spus el pentru ZF.

"Cand presedintele RCS&RDS mi-a propus sa imi asum responsabilitatea conceperii si aplicarii strategiilor de marketing si vanzari pentru RCS & RDS, am considerat ca aceasta era cea mai importanta provocare pe care am avut-o de-a lungul carierei mele. Si am decis sa accept propunerea de a conduce un sector atat de important din cadrul RCS & RDS si de a creste agresiv vanzarile acestei companii care inregistreaza deja cifre de afaceri de sute de milioane de euro."

RCS&RDS este cel mai mare jucator de pe piata locala de cablu TV, televiziune prin satelit - cu peste 2,5 milioane de clienti. Compania este si numarul unu pe internet, cu un milion de clienti.