Cum vor construi spaniolii brandul turistic: vor intreba 10.000 de oameni ce cred despre Romania

Autor: Mirabela Tiron 19.11.2009

Eulogio Bordas, presedintele companiei spaniole de branding THR Asesores en Turismo, Hoteleria si Recreacion, care va dezvolta brandul turistic al tarii in asociere cu Taylor Nelson Sofres, spune ca va realiza peste 10.000 de interviuri in vederea testarii perceptiei turistilor romani si straini asupra destinatiei Romania.

"Vom incepe cu o analiza calitativa de tipul interviului in profunzime, care se va aplica in randul liderilor de opinie, touroperatorilor, oamenilor de afaceri, politicienilor si al altor persoane de pe piata romaneasca si cea internationala", a declarat Bordas, adaugand ca pentru brandul turistic al Spaniei a realizat 6.800 de interviuri.

Asocierea formata din THR si Taylor Nelson a castigat licitatia pentru realizarea brandului turistic in urma depunerii ofertei cu pretul cel mai mic, respectiv 900.000 de euro, potrivit Ministerului Turismului (MT). Astfel, din cursa finala pentru construirea brandului au iesit asocierile Saffron Brand Consultants-Brandient Consult-Acacia Avenue si TBWA-GFK Romania, care au depus oferte de 1,6 mil euro si 1 mil. de euro.

"Cei 900.000 de euro pe care ii vom primi pentru dezvoltarea brandului turistic sunt suficienti. Am dezvoltat la acest pret si alte branduri nationale, pentru Andorra, Argentina, Insulele Canare, care s-au dovedit a fi un mare succes", a spus Bordas. Proiectul de dezvoltare a brandului turistic are trei etape.

"Prima parte consta in realizarea unei cercetari de piata. Vom incepe cu o cercetare calitativa, costul unui interviu variind intre 35 si 50 de euro de la o tara la alta. Scopul acestor interviuri este acela de-a obtine raspunsuri legate de amenintarile si oportunitatile percepute asupra destinatiei turistice Romania", explica el. Pietele straine pe care se va promova brandul turistic sunt Germania, Austria, Italia, Franta, Irlanda, Franta, Ungaria, Rusia, Marea Britanie, Sua.

Cea de-a doua etapa o reprezinta dezvoltarea strategiei de brand. "Elaborarea strategiei de brand necesita un timp de lucru intre 1.000 si 1.500 de ore (maxim doua luni)."

Ultima etapa consta in designul efectiv al brandului (realizarea unui logo, al unui slogan, alte elemente ce tin de identitatea vizuala) si pozitionarea acestuia.

Bordas precizeaza ca sunt unele companii care fara un milion de euro nu construiesc un brand national.

"Pretul pentru designul identitatii vizuale depinde in general de artistul care il realizeaza. Din fericire, am gasit formula prin care sa oferim servicii de calitate la preturi acceptabile. Acest lucru conteaza foarte mult, pe o piata concurentiala." Eulogio Bordas spune ca de obicei se creeaza mai multe identitati vizuale, iar in urma unui test in randul publicului-tinta se alege cea care comunica cel mai bine. In final urmeaza partea de implementare.

"Ne-am ales deja partenerii locali si probabil vom apela si la alti parteneri daca va fi nevoie. Oamenii din Romania cu care vom lucra cunosc situatia locala din turism si detin si cunostinte solide in acest domeniu. Asa am procedat in cele peste 50 de tari pentru care am dezvoltat astfel de proiecte", declara Borda, care adauga ca in urmatoarele zile va veni in Romania pentru a se intalni cu reprezentantii ministerului . El nu a precizat cu ce companii va lucra.

Dupa realizarea brandului turistic va urma etapa a doua, respectiv promovarea acestuia. Ministerul va organiza o a doua licitatie, prin care se va desemna compania ce va promova brandul turistic, bugetul alocat fiind de 73 mil. euro.

Sloganuri create de compania spaniola in proiecte de branding national

Spania: Everything under the sun (Totul sub soare)

Spania: Passion for life (Pasiune pentru viata)

Argentina: The land of 6 continents (Pamantul celor sase continente)

Argentina: Your next temptation (Urmatoarea ta provocare)

Cancun: The magic word (Cuvantul magic)

Cuba: The land of smiles (Taramul zambetelor)

Bolivia: The authentic still exist (Exista un stil autentic)

Croatia: Mediterranean as it once was (Mediterana, asa cum era ea odata)

Andorra: The land of Pyrenees (Taramul Pirineilor)