Bancile, nevoite sa isi aleaga o nisa dupa ce in trecut au avut aceeasi strategie de extindere

Ziarul Financiar 22.11.2009

Bancile au avut in trecut aceeasi strategie, bazata pe extindere agresiva si angajare de personal, dar incearca in prezent sa isi aleaga o nisa de piata, in functie de care vor stabili si investitiile pe care le vor realiza, a declarat prim vice-presedintele Credit Europe Bank Romania, Omer Tetik, citat de Mediafax.

"Din punct de vedere al investitiilor, acestea vor depinde de fiecare banca si de strategia aleasa. In trecut toate bancile au avut aproape aceeasi strategie, bazata pe extindere agresiva si angajare de personal, dar fiecare institutie incearca in prezent sa aleaga o nisa. De exemplu, la Credit Europe Bank nisa pe partea de retail banking este CardAvantaj si astfel organizam reteaua si structura acesteia in functie de nevoile acestor clienti. Nu avem nevoie de sucursale cu 100 sau 200 de metri patrati si 20 de angajati, ci de puncte mici, dar mai dese. In plus, folosim pentru vanzare si canale alternative", a declarat Tetik.

Totodata, Tetik anticipeaza ca profiturile bancilor vor reveni in urmatorii 2-3 ani la nivelurile din ultimii ani, dar ca se vor baza pe eficienta, nu neaparat pe marjele dobanzilor.