Fujikura muta la Cluj productia unei fabrici din Spania

Autor: Laurentiu Cotu 22.11.2009

Compania Fujikura Automotive Romania, parte a concernului japonez Fujikura a inchis una din fabricile de cablaje auto din Spania, care avea 300 de angajati, si a transferat capacitatile de productie in Romania, unde detine doua centre de productie in judetul Cluj.

In urma acestei decizii, fabricile din Cluj si Dej, in care lucreaza 2.000 de oameni sunt in acest moment cele mai mari unitati de productie ale Fujikura in Europa.

"Criza financiara a afectat si activitatea Fujikura, astfel ca am decis sa inchidem una din fabricile din Spania unde lucrau 300 de oameni si sa transferam productia la Cluj. Am transferat doar capacitatile de productie, nu si angajatii din Spania", a declarat pentru ZF Transilvania Ignacio Ibarra, vice-president corporate Fujikura Automotive Group.

Compania nu a facut insa restructurari doar in Spania, ci si la nivel local, unde in luna aprilie a inchis fabrica din Jibou (Salaj), iar in luna iulie pe cea din Campeni (Alba), productia fiind transferata in fabricile din Cluj-Napoca, Dej si Maroc. "Intr-o fabrica nu poti sa stii niciodata cat de sigur iti este locul de munca, insa nu avem in plan sa efectuam disponibilizari in urmatoarea perioada de timp. Avem de lucru pentru toti angajatii din cadrul celor doua fabrici din judetul Cluj", a mentionat Ignacio Ibarra.

Ignacio Ibarra a precizat ca numarul total de angajati ai celor doua fabrici Fujikura din Cluj-Napoca si Dej este in prezent de 2.000 de persoane, 1.300 dintre acestia lucrand la fabrica din Dej. "Anul trecut detineam in Romania aproximativ 2.700 de angajati, insa o parte din salariatii fabricilor din Jibou si Campeni, care au fost inchise anul acesta, s-au transferat in Cluj si Dej. Cu alti angajati am oprit colaborarea, fiindca contractele incheiate cu acestia au expirat", a mai spus Ignacio Ibarra.

Fujikura Automotive Romania estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de circa 20 mil. euro, in scadere cu 20% fata de anul trecut.

Clientii principali pentru produsele fabricate de Fujikura in Romania sunt Volkswagen si Valeo.

"Ne concentram pe productia din Romania, avem cateva proiecte noi, insa nu le putem pune in practica pana cand piata nu va permite acest lucru. Exista in prezent semne ca piata europeana in ceea ce priveste volumul de automobile incepe sa se imbunatateasa", afirma Ignacio Ibarra.

In 2006, pentru a mentine competitivitatea companiei la nivel international, conducerea grupului spaniol ACE (Automotive Componente Electrice) a decis sa vanda 60% din actiuni catre concernul japonez Fujikura. Japonezii au mai achizitionat anul trecut si restul de 40% din actiunile ACE, devenind astfel actionarii unici ai companiei. Odata cu finalizarea tranzactiei, ACE si-a schimbat denumirea in Fujikura Automotive Europe, iar in Romania compania functioneaza sub denumirea de Fujikura Automotive Romania.

In exercitiul financiar aprilie 2008-martie 2009, Fujikura Automotive Group a realizat o cifra de afaceri de 4 mld. euro, compania fiind listata la Bursa din Japonia si detinand un numar de 30.000-35.000 de angajati.