Transportatorul Gefco urmareste intrarea retailerilor H&M si Lidl pe piata locala pentru noi contracte

Autor: Alexandru Anghel 24.11.2009

Compania franceza Gefco, parte a grupului Peugeot Citroën, urmareste preluarea transporturilor pentru mai multe companii care intentioneaza sa intre pe piata locala, precum H&M sau Lidl.

"Sunt companii care urmaresc sa intre sau sa se dezvolte in Romania. Discutam cu H&M, Kiabi sau Leroy Merlin. Rata outsourcingului va continua sa creasca in perioada urmatoare, pe masura ce companiile se concentreaza pe businessul principal", a declarat Denis Renard, directorul general al Gefco Romania.

Reprezentantii Gefco nu au dorit sa comenteze cand ar putea incheia parteneriatele pentru transport si logistica cu acesti retaileri, deocamdata fiind in primele etape de negocieri. Retailerul de imbracaminte H&M a inceput recent sa tatoneze piata locala urmarind nivelul chiriilor, vanzarile din centrele de retail si spatiile comerciale disponibile.

Brandul francez de imbracaminte Kiabi detine trei magazine pe plan local, in Militari Shopping Center, Grand Arena din Berceni si Cotroceni Park, iar retailerul de bricolaj Leroy Merlin si-a anuntat lansarea pe piata romaneasca in 2011.

Pe lista Gefco pentru noi contracte se afla si reteaua germana de magazine alimentare cu discount Lidl, care planuieste deschiderea mai multor unitati anul viitor, dar si companii cu afaceri bine consolidate pe plan local, precum Unilever sau P&G. De asemenea, Ford Romania va avea nevoie de mai multi colaboratori in departamentul de logistica odata ce va mari cadenta de productie a fabricii din Craiova. Ford colaboreaza in prezent cu transportatorul Dumagas, prin care importa din Turcia kit-urile auto asamblate la Craiova.

Scaderea importurilor a lovit in afacerile transportatorilor

Reducerea importurilor pe plan local, cu 35,9%, la 43,9 miliarde de euro in primele noua luni, potrivit ANEIR, a lovit si in afacerile transportatorilor, care deja se confrunta cu presiune pe pret si reducerea volumelor.

Transportatorii sunt afectati pentru ca flotele lor de camioane se intorc fara incarcatura in tara, dupa ce livreaza in alte tari marfa produsa in Romania. O asemenea situatie se regaseste in piata auto, unde exporturile Dacia au ajuns la 180.000 de unitati dupa primele trei trimestre, in timp ce importurile de automobile au atins doar 70.000 de unitati.

"Volumele de export sunt mai importante datorita Dacia, dar la import avem o situatie slaba din cauza pietei. Dacia este foarte importanta, dar avem o limita impusa de numarul de masini pe care il importam, pentru ca altfel ne intoarcem cu camioanele goale", a pus Renard.

Gefco realizeaza exporturi pentru Dacia pe cale rutiera si ferata catre portul Constanta de unde se exporta in Algeria sau Franta. Recent a fost introdus si un transport saptamanal direct catre Italia.

Fiind in principal un transportator concentrat pe clienti din zona industriala si auto, Gefco a resimtit in acest an efectele reducerii productiei industriale cu 8,5% in primele opt luni ale anului, iar in prezent estimeaza ca la final de an va avea afaceri mai mici cu 10% fata de 2008. In 2008 compania a realizat afaceri de 23,4 milioane de euro.

"Din 2005 (de la intrarea pe piata locala - n.red.) am avut o evolutie puternica, dar acum avem un minus de 10% fata de 2008. Nu cred ca se poate reveni pe crestere pana la finalul lui 2010", a declarat Renard.

Deoarece comenzile din sectorul auto au scazut, Gefco a compensat prin atragerea unor noi companii in portofoliu, demarand transporturi pentru producatorii de electrocasnice Arctic si Electrolux sau pentru producatorul de componente auto Schneider Electric.

"Este insa cert ca dupa criza economica vor ramane efecte secundare: riscul financiar mare la toate companiile, presiunea pe pret si fluxuri neregulate ale resurselor", a spus Renard.