Malacopol: Piata de comunicatii creste in 2010 cel mult cu 5%

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 26.11.2009

Veniturile operatorilor de pe piata locala de telecomunicatii vor stagna sau vor creste cu cel mult 5% in 2010, in timp ce consumul va urca cu cel mult 10%, pe fondul crizei financiare, al reducerii preturilor si al gradului de saturatie atins la serviciile de televiziune prin cablu si de telefonie fixa, estimeaza directorul general al Digital Cable Systems (DCS), Dinu Malacopol - unul dintre cei mai cunoscuti manageri din industria locaa de comunicatii.

In 2008, veniturile furnizorilor de servicii de comunicatii au crescut cu peste 7%, la 4,5 mld. euro in timp ce in acest an incasarile vor fi mai mici cu mult peste 10%, potrivit estimarilor.

"Cu toate ca telecomul nu este nici pe departe la fel de afectat ca alte industrii, efectele crizei se fac simtite in nivelul consumului. Veniturile populatiei sunt in continua scadere, fapt ce atrage dupa sine reducerea consumului si, implicit, reducerea marjelor de profit ale operatorilor. In plus, acestia au fost nevoiti sa reduca deja preturile pentru a tine pasul cu concurenta acerba, dar si cu nevoile consumatorilor, care cauta oferte mai ieftine - de aici si stagnarea veniturilor companiilor", a declarat Malacopol. Conform prognozei DCS, pachetele de servicii integrate (televiziune, internet, telefonie) continua sa ramana in topul preferintelor consumatorilor, cererea pentru acest tip de solutii fiind constanta. Malacopol considera ca, desi in acest moment o parte importanta a serviciilor telecom sunt vandute separat, procentul serviciilor integrate intr-un pachet triplay se va dubla anual in urmatorii doi ani.

Planurile DCS pentru 2010 vizeaza o crestere agresiva pe toate segmentele de servicii. Astfel, compania estimeaza o crestere a veniturilor de 10% pentru serviciile de televiziune, analogica si digitala, si un avant semnificativ de aproximativ 30% pentru cel de internet.

"Pentru solutia de voce, cu toate ca a devenit mai mult un serviciu de retentie, mizam pe o triplare a numarului de clienti in 2010, dat fiind faptul ca acest serviciu a fost lansat abia in anul acesta. Majoritatea clientilor nostri actuali, mai ales cei care folosesc internetul, s-au aratat interesati si de serviciul nostru de telefonie fixa", a spus Malacopol.

Reprezentantul DCS considera ca reluarea proiectelor guvernamentale adresate sectorului telecom este singura solutie pentru sustinerea si stimularea cresterii acestei piete.

Infiintat in 2005, prin fuziunea mai multor companii de cablu, grupul DCS furnizeaza servicii de telecomunicatii pe piata autohtona.