Doi fosti executivi din Rompetrol si Metro i-au convins pe proprietarii NordSee sa le preia distributia locala

Autor: Diana Tudor Stoica 30.11.2009

Dorin Gherman, fost CEO al Rompetrol, Ionut Memetea si Marius Cliseru au infiintat in luna septembrie a acestui an compania DeSee Distribution, care asigura importul si distributia locala a produselor Deutsche See, liderul pietei germane de peste si fructe de mare si proprietarul lantului de restaurante NordSee.

Cei trei antreprenori sustin ca in urmatorii trei ani vor deveni liderul pietei locale de peste, estimata de ei la cateva sute de milioane de euro, fara a dezvalui insa ce obiectiv de vanzari au pentru aceasta perioada.

"Capitalul este 100% romanesc in prezent, dar in maximum sase luni Deutsche See va prelua 51% din actiunile DeSee Distribution. Aceasta a fost decizia pe care am luat-o impreuna cu cei de la Deutsche See, deoarece noi cunoastem foarte bine piata romaneasca", a declarat Marius Cliseru, directorul general si actionarul DeSee Distribution.

Marius Cliseru are o experienta de 13 ani in cadrul filialei locale a retailerului Metro pentru care a lucrat pana in luna septembrie a acestui an. In aceasta perioada el a condus pe rand atat magazinul din Sibiu al grupului, cat si pe cel din cartierul Militari din Capitala. In ultimii trei ani el a ocupat pozitia de sef al diviziei HoReCa, potrivit propriilor informatii.

Proprietarii restaurantelor NordSee, la al doilea parteneriat local

Grupul german Deutsche See, cu afaceri de peste un miliard de euro in Europa, a intrat pe plan local in 2007 cu NordSee, cel mai mare lant de restaurante din Europa specializat pe comercializarea de preparate din peste si fructe de mare, de asemenea printr-un parteneriat cu antreprenori romani.

Cele trei restaurante din Capitala au fost deschise prin sistemul de masterfranciza incheiat intre Darcom Sea Food si Liliana Farmache (sotia unui director de la Credit Europe Bank si fost trezorier la ING - Silvian Farmache), Cristian Farmache si Darius Handrea. Toti trei detin actiuni in proportii egale, potrivit ultimelor date disponibile.

DeSee Distribution va avea ca activitate importul si comercializarea produselor Deutsche See atat pentru piata locala, cat si pentru alte tari din Europa Centrala si de Est in care grupul german coordoneaza 25 de restaurante NordSee. Partea de logistica va fi realizata de compania Side Sales & Marketing, de asemenea controlata de omul de afaceri Dorin Gherman.

Contracte cu hotelurile si marii retaileri

"Acum produsele sunt comercializate in magazinele Bio Good din Bucuresti, dar vrem sa fim prezenti in toate hotelurile de patru si cinci stele din Capitala pana la Revelion, iar in retail vom intra anul viitor", a spus Cliseru. Directorul general al DeSee Distribution a adaugat ca intentioneaza ca produsele Deutsche See sa fie prezente in 2010 in maximum 50 de locuri de top, precum si in toate retelele de magazine din retailul modern.

"La anul vom ramane doar in Bucuresti, in ceea ce priveste pe HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele - n.red.). Nu pot sa duc un somon de calitate foarte buna in Suceava pentru ca este posibil sa nu fie cumparat. Asteptam sa treaca criza", a explicat managerul DeSee Distribution.

Extind colaborarea cu Kaufland

Printre principalele locuri vizate se numara hotelurile Intercontinental, Marriot, Howard Johnson si Radisson, din Capitala, dar si lanturile de magazine Kaufland, Selgros sau Metro. "Exista un parteneriat foarte strans cu Kaufland, cu care Deutsche See colaboreaza in toate tarile in care este prezent, si care de la anul va construi pe plan local si magazine cu raion de peste proaspat", a mentionat Cliseru.

DeSee Distribution va comercializa pe plan local atat peste proaspat, afumat, congelat si salate de peste, cea mai mare pondere a vanzarilor urmand a fi directionate catre retailul modern.