Asiguratorii investesc cateva milioane de euro in campaniile RCA de iarna

Autor: Angela Placinta 30.11.2009

Saptamana viitoare asiguratorii incep campania RCA de iarna, adica lupta pentru clientii care isi reinnoiesc politele RCA in perioada decembrie - ianuarie.



Companiile de asigurari vor investi cateva milioane de euro in campaniile RCA care vor incepe saptamana viitoare, avand in vedere ca in aceasta perioada 30-40% din soferi isi reinnoiesc asigurarile de raspundere civila auto (RCA).

Totusi, de cativa ani campaniile nu seamana nici pe departe cu cele care s-au desfasurat pana in 2006, in fiecare iarna si vara, deoarece politele nu erau incheiate pe 6 sau 12 luni, ci pana la sfarsitul unui semestru sau al unui an calendaristic, astfel incat soferii isi reinnoiau asigurarile in iunie si decembrie.

Din 2006 politele RCA sunt incheiate pentru un semestru sau pentru tot anul si pot expira in orice luna. In conditiile in care parcul auto a crescut puternic in 2006-2008, varful de vanzari de polite RCA inregistrat de asiguratori in vara si in iarna s-a aplatizat.

"Campaniile nu mai sunt la fel ca in anii trecuti. Cred ca acum doar 40% din politele RCA expira in decembrie, ianuarie si chiar in februarie. Din data de 10 decembrie vom incepe campania, dar bugetul nu va fi ca in alti ani, de peste un milion de euro, ci de cateva sute de mii si va merge in principal pe promovare in presa scrisa, outdoor sau radio", spune Radu Mustatea, directorul general al Astra Asigurari.

Groupama aloca 700.000 de euro pentru campanie

In perioada decembrie-ianuarie asiguratorii se lupta pentru a atrage clienti pe segmentul RCA cu diverse oferte, cum ar fi reducerile de pret la asigurari auto Casco sau de locuinte pentru clientii care cumpara polite RCA. De asemenea, companiile investesc in promovare prin spoturi TVA sau reclame in presa scrisa, outdoor si radio. Groupama, a treia companie din piata asigurarilor, creata in aceasta vara in urma fuziunii dintre Asiban si BT Asigurari, va investi circa 700.000 de euro pentru promovarea produsului RCA in decembrie-ianuarie, potrivit reprezentantilor companiei. Bugetul pentru campanie este cuprins in suma totala alocata pentru promovarea brandului Groupama, de 2,5 milioane de euro.

Si Asirom, una dintre cele mai mari companii de asigurari de pe piata locala, se pregateste de campanie.

"Perioada de sfarsit de an este cea in care se vand mai multe polite, deci automat vorbim de niste promotii. Dar nu e la fel ca in anii trecuti, nu mai putem sa ii spunem campanie", afirma Catalin Stroe, directorul de vanzari al Asirom, fara a face public bugetul alocat pentru promovare in aceasta perioada.

Radu Mustatea de la Astra afirma ca in prezent principalul element de diferentiere intre asiguratori pe segmentul RCA este pretul, in conditiile in care serviciile oferite sunt aceleasi. De altfel, aproape toti soferii isi aleg asigurarea RCA in functie de pret, cautand cea mai ieftina oferta. Asiguratii nu sunt afectati in cazul in care compania de asigurari intarzie cu despagubirile, deoarece acestea sunt incasate de persoana vatamata in urma accidentului auto.

In 2008 politele RCA le-au adus asiguratorilor subscrieri de peste 500 de milioane de euro.