LIDL face pasi marunti pe piata: investeste 11 mil. euro in centrul logistic, dar primele magazine vin abia in 2010

Autor: Mihaela Popescu 01.12.2009

Reteaua de magazine alimentare cu discount LIDL vrea sa deschida primele sale unitati din Romania in toamna anului 2010, potrivit datelor comunicate de reprezentantii companiei.

Pana acum retailerul a construit doar spatii de birouri pentru angajati si a demarat recent lucrarile la primul sau centru logistic de pe piata locala, situat in Chiajna, langa Bucuresti.

"LIDL are autorizatie de constructie pentru centrul logistic inca din 2007, dar au prelungit termenul pana la finele lui 2009. Cred ca au demarat recent lucrarile pentru acest proiect", a declarat arhitectul-sef al localitatii Chiajna. Retailerul estimeaza investitiile in constructia centrului logistic la 47,6 mil. lei (11 mil. euro), potrivit documentelor depuse de companie la Primaria Chiajna pentru obtinerea autorizatiilor de constructie.

Depozitul va avea o suprafata de 45.000 de metri patrati si va fi amplasat langa cladirea de birouri construita de companie pentru angajatii sai. Reprezentantii LIDL Romania nu au dorit sa dea detalii despre stadiul proiectelor de investitii ale retelei.

In luna mai, acestia au precizat insa ca se concentreaza pe gasirea locatiilor viitoarelor magazine, fiind vizate orasele cu peste 30.000 de locuitori.

Multi primari "se lauda" cu investitiile LIDL

Pana acum, compania nu a demarat constructia de magazine, cu toate ca in anumite orase detin autorizatii de constructie inca din 2008, potrivit datelor din piata si de la autoritatile locale.

"LIDL a prelungit deja termenul pentru autorizatia de constructie primita anul trecut pentru locatia din Medias", au declarat reprezentantii Primariei Medias (judetul Sibiu).

Nici in Bistrita-Nasaud nu au fost incepute lucrarile de constructie a viitorului magazin LIDL. Pe lista oraselor vizate de retea se mai numara Zalaul, Galatiul si Slobozia. LIDL cauta locatii in toata tara, avand anunturi de recrutare active pentru responsabili de expansiune in toate regiunile.

Planurile retailerului pentru Romania vizeaza dezvoltarea unei retele de peste 100 de magazine prin investitii de 150 mil. euro, potrivit unor informatii din piata neconfirmate pana acum de companie.

Reteaua de discountere LIDL este detinuta de grupul german Schwarz, care opereaza si hipermarketurile cu discount Kaufland.

La nivel local, cele mai mari retele din segmentul discounterelor sunt Penny Market, Plus si Profi, fiecarea din acestea avand peste 60 de unitati operationale. Recent, reteaua Profi a fost preluata de fondul de investitii Polish Enterprise Find VI administrat de Enterprise Investors, printr-o tranzactie de 66 mil. euro.

Segmentul discounterelor a performat in acest an peste media retailului modern datorita orientarii consumatorilor catre produse mai ieftine. La finele lui 2009 afacerile cumulate ale retelelor de profil ar putea depasi pentru prima data pragul de un miliard de euro, datorita cresterilor de vanzari de peste 20-30%, comparativ cu 2008.

Au adus 70 mil. euro

Germanii au adus pana acum peste 70 de milioane de euro la capitalul social al subsidiarei locale, LIDL Romania, conform datelor de la Registrul Comertului. Doar in primele opt luni in acest an au fost realizate majorari de capital de 21 mil. euro la compania inregistrata la nivel local. LIDL a infiintat prima companie in Romania in 2003, insa dupa trei ani retailerul a amanat pe termen nedefinit planurile de lansare a retelei de discountere la nivel local. Acestea au fost reluate in anul 2007, insa compania nu a comunicat niciodata ce planuri are pentru piata romaneasca.