Whiteland nu crede in cresterea consumului de sosuri la anul

Autor: Mihaela Popescu 01.12.2009

Compania Whiteland, unul dintre cei mai mari distribuitori de produse alimentare de pe piata, estimeaza o stagnare a vanzarilor de sosuri brand propriu Don Gustosso in acest an la valoarea din 2008, estimata la aproximativ un milion de euro.

Distribuitorul nu pariaza pe cresteri de consum nici anul viitor.

"Consider ca nu trebuie sa ne bazam pe cresteri ale consumului de sosuri pentru anul viitor, mai realista fiind mentinerea constanta a pietei sau chiar scaderea acesteia cu pana la 5%", spune Ana Rosioru, directorul de marketing al Whiteland. Ea estimeaza piata sosurilor rosii (ketchup) la aproximativ 25 mil. euro si o cota de 2-4% pentru Don Gustosso pe acest segment.

Piata sosurilor, care include si maioneza si mustarul, este disputata de companii precum Orkla Foods, Nestle, Unilever, European Food sau Springtime.

Whiteland a lansat primele sosuri marca proprie in anul 2001, iar in 2007 a mutat productia de la Copsa Mica la Medias.

Compania a avut anul trecut afaceri de 285 mil. lei (77,3 mil. euro) din distributia de produse precum Meggle, Campina, Hochland sau Orkla Foods.

Printre distribuitorii care au dezvoltat in paralel si un business de productie sau ambalare pentru lansarea de branduri proprii se numara si companiile Macromex si Top Brands Distribution.

Pe fondul unei concurente puternice pe piata, Macromex a renuntat anul trecut la productia de mezeluri, in schimb a pastrat liniile de ambalare a unor produse congelate din carne, care sunt distribuite in comert sub brandul Casa Gruia.

Si Top Brands a atacat recent o piata foarte competitiva, cea a lactatelor, cu brandul Dar Lactate, prin investitii intr-o fabrica din judetul Giurgiu.