Producatorii de mobila se vor bate pe contracte de 27 mil. euro pentru modernizarea agentiilor Loto

Autor: Mirabela Tiron 02.12.2009

Firmele de amenajari interioare, productie materiale si mobilier, dar si companiile de branding se vor bate pentru cei 27 de milioane de euro ai Loteriei Romane, alocati pentru reamenajarea celor 932 de agentii loto.

Compania Nationala Loteria Romana, care a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 346 milioane de euro, isi va moderniza agentiile loto cu 27 de milioane de euro in urmatorii doi ani. Termenul limita pana la care companiile vor putea depune cereri de participare este 22 decembrie anul acesta.

"Procedura de achizitie publica si de desemnare a operatorului economic care se va ocupa de rebranduirea agentiilor loto se afla in plina desfasurare. Pentru a nu aduce atingere si a nu prejudicia bunul mers al acesteia, Loteria Romana nu poate furniza informatii cu privire la companiile care au depus cereri de participare", au spus reprezentantii companiei. Procedura aleasa de Loteria Romana pentru desemnarea companiilor care se vor ocupa de proiect este dialogul competitiv, caracterizat de reprezentantii Loteriei ca o "solutie eleganta, complexa si foarte rar utilizata la noi".

Acest tip de proiect implica participarea mai multor companii din domenii diferite de activitate. "Cand vine vorba de redecorarea interioara a spatiilor este nevoie atat de serviciile unei agentii de branding, ale unei firme, de arhitectura si ale unor companii de amenajari dar si de productie materiale. Banii se impart intre aceste companii", a declarat Stefan Liute, strategy director al companiei de branding Grapefruit, care lucreaza in prezent pentru o companie privata, la un proiect similar cu cel demarat de Loteria Romana.

Actiunea de reamenajare a agentiilor loto presupune realizarea conceptului pentru agentie, proiectarea (spatiu, mobilier si alte dotari) si executia lucrarilor. Pentru producatorii de mobila, care activeaza pe o piata evaluata la 1 miliard de euro anul trecut, acest contract ar putea reprezenta o sursa importanta de venituri.

"Se va face schimbarea radicala a ambientului agentiilor din reteaua companiei si transformarea elementelor vizuale de identificare", au declarat reprezentantii Loteriei Romane, care va schimba decorul a 932 de agentii loto.

Cu toate acestea, investitiile in rebranding si redecorarea sediilor se fac atunci cand o companie se confrunta cu anumite probleme.

"Cand se ia decizia de-a reamenaja anumite sedii sau spatii se pune intrebarea care este problema de business a companiei pentru care a ales sa faca aceasta schimbare? Daca nu exista nicio problema, in sensul ca businessul continua sa creasca, atunci nu merita sa investesti in rebranding", a declarat Stefan Liute.

Loteria Romana este una dintre cele mai profitabile companii de pe piata romaneasca si detine in acelasi timp cel mai valoros brand local, insa ocupa ultimul loc intr-un top al celor mai valoroase marci din 24 de state europene, intocmit de Institutul European al Brandurilor din Viena.

In timp ce majoritatea companiilor de pe piata romaneasca au prognozat scaderi ale afacerilor pentru anul acesta, Compania Nationala Loteria Romana si-a revizuit in crestere prognoza de profit brut pentru acest an, la aproape 51 de milioane de euro, pe fondul unor venituri mai mari estimate, conform bugetului de venituri si cheltuieli rectificat al companiei si aprobat de Guvern. Se asteapta de asemenea cresterea in lei a veniturilor totale ale Loteriei Romane cu 143,3 milioane lei (33 mil. euro).

Reprezentantii Loteriei Romane au mentionat ca procesul de rebranduire al companiei a inceput inca din 2006, cand s-a efectuat schimbarea tuturor elementelor de identitate ale companiei, iar anul acesta a fost demarata procedura de achizitie pentru amenajarea interioara, exterioara si ambientala a agentiilor loto.

Loteria a acordat anul trecut premii in valoare de 746 de milioane de lei (202 milioane de euro), in crestere cu 20,1% in lei fata de anul precedent.