Renault si Volkswagen isi impart primele locuri in topul vanzarilor de masini din judetele Romaniei

Autor: Bogdan Alecu 07.12.2009

Locuitorii din judetele cu venituri peste medie cumpara masini din segmentul superior de pret precum Volkswagen, Skoda sau Ford, in timp ce Renault si-a adjudecat regiunile cu salarii mai mici.



In judetele din Transilvania Volkswagen este lider, urmat la mica distanta de Renault, in timp ce in Muntenia liderul incontestabil la importuri este Renault, la fel si in judetele din Moldova in primele zece luni ale acestui an, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

ZF a centralizat datele referitoare la cel mai vandut brand auto in fiecare judet si a luat in calcul doar vanzarile de masini noi din import.

Comparativ cu anul trecut, in judete precum Bacau sau Maramures Renault a preluat pozitia de lider de la Volkswagen. Aceeasi situatie s-a repetat in mai multe judete - marcile din segmentul superior de pret au fost inlocuite cu unele mai accesibile.

"Era de asteptat ca in anumite judete din tara in topul celor mai bine vandute marci Renault sa inlocuiasca Volkswagen datorita preturilor mai mici practicate de catre constructorul francez", spune Nicolae Sorescu, director la Radacini Motors, dealer Opel si Chevrolet.

Ford, cel de-al doilea constructor de pe piata locala s-a mentinut pe prima pozitie a marcilor de import in judetele Timis si Satu Mare.

Pe de alta parte, in Bucuresti cele mai ridicate vanzari le-a avut marca Hyundai, potrivit statisticilor APIA, cu un volum de 6.845 de unitati, urmata de Kia cu 5.004 si Ford cu 3.837 de autoturisme. Spre comparatie, in 2008 Hyundai si Kia nici nu se aflau pe "podium" in Capitala, primele trei pozitii fiind ocupate de Ford, Opel si Skoda.

Din punctul de vedere al vanzarilor totale, in toate judetele cea mai bine vanduta marca a fost Dacia, atat in 2008, cat si in 2009, cu exceptia Brasovului, unde anul trecut constructorul autohton a fost surclasat de Skoda. Cele mai bogate judete din Romania au optat in general pentru marci germane, cu exceptia Bucurestiului.

In Capitala, unde salariul mediu va urca in acest an la 511 euro, potrivit Comisiei de Prognoza, de la 460 in 2008, s-au inmatriculat anul trecut de peste cinci ori mai multe masini noi decat second-hand anul trecut si de peste patru ori in prima jumatate a anului.

In judetul Cluj, cel de-al treilea judet in functie de veniturile estimate pe 2009 dupa Bucuresti si Ilfov, de 380 de euro, cea mai bine vanduta marca de import este Volkswagen, in timp ce in Timis pe primul loc este Ford.

In Arges, unde exista o puternica dezvoltare a industriei auto datorita platformei Dacia, cel mai bine vanduta marca de import este Volkswagen.

In acelasi timp, in partea de vest a tarii, cu toate ca veniturile populatiei sunt peste media nationala, exista si un numar ridicat al celor care achizitioneaza din Vest un autoturism second-hand.

"Daca se merge prin vestul tarii, se pot observa usor numarul mai ridicat de parcuri de masini second-hand", a spus Marius Carp, fostul director al APIA si analist al pietei auto.