Murfatlar: Tinta de profit de 10% va fi foarte greu de atins

Autor: Ioana David 06.12.2009

Murfatlar, unul din principalii producatori de vin de pe piata locala, ar putea inregistra anul viitor o cifra de afaceri in crestere cu 5% comparativ cu nivelul estimat pentru 2009.

"Datorita miscarilor de consum intre segmentele pietei, referindu-ma la migrarea consumului catre segmentele mai ieftine, la finele anului 2009 vom avea o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 5% fata de 2008. In 2010 conditiile economice nu se vor schimba major, ceea ce presupune ca realizarile din 2009 pot fi repetate", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.

In ceea ce priveste estimarile de profit din 2010, "tinta de profitabilitate este de 10%, insa va fi foarte greu de atins in actualele conditii de alunecare a consumului catre ieftin".

Anul trecut, Murfatlar a inregistrat o cifra de afaceri de 170 mil. lei (46,2 mil. euro), potrivit datelor producatorului.

"Nu sunt adeptul scenariului "cel mai optimist" si cel mai pesimist". Intotdeauna construiesc strategia pe baza unui plan cat mai aproape de realitate cu optiuni de adaptare in caz de nevoie", mai spune Negrescu.

Vanzari in crestere in primele zece luni

In primele zece luni ale acestui an, Murfatlar a inregistrat vanzari de 150 mil. lei (35 mil. euro), adica aproximativ 21 milioane de sticle, echivalent a 0,75 litri. Vanzarile au fost mai mari "cu cateva procente" fata de anul trecut, atat in volum, cat si in valoare, potrivit datelot companiei, care nu a precizat insa care este dinamica exacta fata de 2008.

"Speram ca la sfarsitul acestui an cresterea cantitativa fata de 2008 sa fie in jur de 10%. Estimarile initiale erau de crestere cantitativa intre 10 si 12%", a mai spus Negrescu.

El precizeaza ca principalele probleme cu care firma se confrunta sunt blocajul financiar si lipsa controlului asupra cresterii pietelor de bauturi vandute la negru.

"In urma cu cativa ani am inceput un plan investitional, esalonat pe o perioada mai lunga de timp, care urmareste obiective precum cresterea productivitatii si scaderea costurilor. Reducerea de personal vine ca o urmare fireasca a acestei strategii de eficientizare. Investitiile in tehnologie si mai ales in automatizari conduc la o nevoie mai redusa de personal in palierele de productie", a explicat Negrescu.

Decembrie aduce 20% din vanzari

In decembrie, cea mai buna luna din an pentru companiile din industria vinului, Murfatlar realizeaza in jur de 15-20% din vanzari, in timp ce in ultimul trimestru se concentreaza circa 50% din vanzarile anuale.

Compania estimeaza ca productia din acest an va atinge 30 de milioane de litri de vin, cu 37% mai mult comparativ cu nivelul realizat in 2008.

Recolta a fost influentata de programul de reintinerire a viei, inceput in urma cu patru ani. In 2007 si 2008 au fost replantate 335 de hectare de vita-de-vie, in urma unor investitii de 4,1 milioane de euro. Proiectul a continuat si in primavara acestui an, cand s-au mai investit 2,8 milioane de euro in replantarea a circa 175 de hectare.

Pe piata vinului, estimata la 450 mil. euro anul acesta, Murfatlar concureaza cu Vincon Vrancea, Cotnari, Halewood, Jidvei, Domeniile Tohani.