La 23 de ani, Carlo Stefanel restructureaza afacerea locala. Cunoscutul lant vrea sa devina brand premium pentru ca pe segmentul mediu concurenta este foarte mare

Autor: Cristina Stoian 14.12.2009

Stefanel, primul retailer strain intrat direct in Romania in 1991, a decis sa schimbe conceptul magazinelor, trecand de la nivelul de venituri peste medie la nivelul foarte ridicat, ceea ce presupune o reorganizare a intregului business, de la relocarile unitatilor care "nu mai corespund imaginii actuale" la analiza unor spatii "mai bune".

Carlo Stefanel, 23 de ani, noul general manager al Stefanel Romania, care a preluat operatiunile la nivel local din februarie 2009, a inceput deja sa faca ajustari.

"Am renuntat la magazinele care nu se mai pliaza pe noul concept. Am inchis magazinul din Plaza Romania, dupa finalizarea contractului, si pe cel din Auchan Titan, care functiona in sistem outlet", a declarat pentru ZF Carlo Stefanel, general manager al Stefanel Romania si fiul lui Giuseppe Stefanel, presedintele grupului.

Competitie prea mare pe segmentul mediu

Compania, care are o retea de 12 magazine la nivel local, aplica strategia globala de "desprindere" de competitorii care se adreseaza segmentul mediu si peste mediu si tinteste publicul "care pana acum consuma produse de lux".

"Pe segmentul mediu, competitia este foarte mare, retailerii vand aceleasi produse. Noi nu ne plasam pe segmentul de lux, dar tendinta este ca aceia care consumau pana acum produse de lux sa intre acum in magazinele noastre pentru ca au loc schimbari in ceea ce priveste cererea. Oamenii care isi schimbau masina la fiecare doi ani, acum o schimba la cinci ani, de exemplu", este de parere si Giuseppe Stefanel, care considera ca noua strategie va "prinde" si pe piata locala.

Schimbarea se simte cel mai mult la nivel de expansiune, compania incercand sa isi restranga businessul la "spatii stradale" sau centre comerciale bine cotate, unde poate avea competitie din randul brandurilor premium.

"Nu vrem sa producem pentru marea masa, nu vrem sa ajungem la 20 de magazine. Daca avem 10 magazine bine pozitionate, ne-am atins targetul pe Romania", explica Giuseppe Stefanel.

"Chiar daca am renuntat la doua magazine pana acum si poate vom mai inchide altele, asta nu inseamna ca vrem sa renuntam la piata din Romania", il completeaza Carlo Stefanel, care anunta ca in 2010 vor mai avea loc doua relocari de magazine, unul dintre acesta putand fi unitatea din galeria hotelului Marriott.

20 din 100 de angajati au fost disponibilizati

In acest an, cele mai mari scaderi in magazinele Stefanel, de circa 20% (in lei) au fost inregistrate in magazinele plasate in centrele comerciale, potrivit directorului general al Stefanel Romania. Estimarile Stefanel pentru piata locala arata o cifra de afaceri pentru 2009 de circa cinci milioane de euro, in scadere cu 12% fata de anul anterior cand a rulat 5,6 mil. euro. Aceasta diminuare a determinat taieri de costuri in interiorul companiei, circa 20 de angajati din cei 100 fiind disponibilizati.

"Intentionam sa reducem costurile cu circa 10%", spune Giuseppe Stefanel, care lasa implementarea strategiei pe mana fiului sau de 23 de ani, acesta urmand sa controleze din Romania operatiunile celor 12 magazine din toata tara.

Postul pe care il ocupa astazi fiul lui Stefanel a fost ocupat anterior de Lucio Manfreda care, dupa ce a parasit compania in care a condus opt ani, a inceput sa dezvolte la nivel local brandul italian Sasch, intrat in prima parte a acestui an cu primul magazin in Plaza Romania.