Piata locala de publicitate online a scazut cu 25%, la 6,03 milioane euro

Autor: Andrei Constantinescu 16.12.2009

Piata de publicitate online din Romania a generat aproape 25,5 milioane de lei (6,03 mil. euro) in primul semestru al anului 2009, in scadere cu 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar in crestere cu 58% fata de intervalul similar din 2007, indica rezultatele unui studiu efectuat asupra mai multor companii locale. Valoarea exacta a totalului vanzarilor companiilor participante la studiu a fost de 25.498.023 RON (6 mil. euro) pentru primul semestru din 2009, in scadere cu 25% fata de S1 2008, cand valoarea totala raportata a fost de 33.873.413 RON (9.227.801 euro), dar in crestere cu 58% fata de S1 2007, cand totalul a fost de doar 16.141.519 RON (4.844.538 euro). Studiul "Romanian Online Advertising Study" (ROADS) a fost realizat de IAB Romania, asociatia industriei de publicitate online, in parteneriat cu PricewaterhouseCoopers Romania (PwC). Aflat la a treia editie, studiul aduna cifrele de vanzari directe ale celor mai importante 14 companii din domeniu (regii si publisheri independenti), dar nu include, spre exemplu, veniturile realizate de Google in Romania. "In ciuda scaderii resimtite in primul semestru, suntem de parere ca publicitatea online din Romania are un bun potential de crestere, tinand cont de diferenta considerabila dintre cheltuielile pentru publicitatea online din Romania si cele inregistrate in celelalte state ale Uniunii Europene", a declarat Ruxandra Bandila, Marketing & Business Development Director al PwC Romania. "De fapt, actuala criza economica s-ar putea dovedi un catalizator al schimbarii din acest punct de vedere, tot mai multi advertiseri alocand un buget consistent pentru publicitatea online", a adaugat ea.