Sarbatorile de iarna in benzinarii: vanzarile din magazine cresc chiar si cu 30% si ar putea depasi 100 de milioane de euro

Autor: Roxana Petrescu 20.12.2009

Marile lanturi de benzinarii prezente pe piata locala au inceput sa se pregateasca cu oferte speciale pentru sarbatorile de iarna, petrolistii avand la baza un motiv solid: in aceasta perioada incasarile din segmentul non-oil (produse in afara combustibililor) pot creste si cu pana la 30% fata de o luna normala.



Companiile petroliere nu se asteapta la o scadere a vanzarilor din aceasta perioada comparativ cu anul trecut, firmele bazandu-se pe faptul ca in ciuda crizei au mers mai departe cu extinderea retelelor de benzinarii.

"In luna decembrie, in special in apropierea sarbatorilor de iarna, vanzarile de produse non-oil din benzinariile Rompetrol cresc cu circa 27%, atingand o pondere cuprinsa intre 9% si 20% din vanzarile totale ale unei statii. Cresterea este determinata atat de programul non-stop al benzinariilor, cat si de ofertele sezoniere", spun reprezentantii Rompetrol, al doilea jucator de pe piata petroliera, care are o retea de circa 783 de benzinarii, dintre care 290 sunt statii proprii si Expres (benzinarii mobile - n.r.), 169 sunt statii Partener, iar restul sunt baze interne (rezervoare de combustibil amplasate in incinta marilor consumatori - n.r.).

Si ceilalti jucatori sunt optimisti in ceea ce priveste evolutia vanzarilor in perioada sarbatorilor de iarna, si in special in luna decembrie.

"Estimam ca in perioada sarbatorilor de iarna vanzarile pe segmentul non-oil vor creste cu aproximativ 10%, comparativ cu o luna normala", spun reprezentantii OMV Romania, companie care a avut anul trecut afaceri de peste 600 de milioane de euro prin intermediul celor 77 de benzinarii pe care le administreaza.

"In perioada sarbatorilor de iarna avem oferte speciale pentru clienti in magazinele VIVA (magazinele din incinta benzinariilor OMV si PetromV - n.r.), produse de sezon ce atrag un numar mai mare de cumparatori", explica reprezentantii OMV Romania motivele care stau la baza cresterii vanzarilor non-oil din aceasta perioada.

Cat conteaza vanzarile non-oil intr-o luna obisnuita

Potrivit informatiilor primite din partea companiilor petroliere, intr-o luna obisnuita vanzarile non-oil pot avea o pondere cuprinsa intre 7% si 30% din totalul incasarilor unei benzinarii.

"Vanzarile medii ale unei statii proprii Rompetrol depind in mare masura de amplasamentul acesteia, marimea magazinului benzinariei, de dotarile tehnice si implicit de traficul zilnic/lunar. Astfel, intr-o luna obisnuita, vanzarile non-oil ale unei statii Rompetrol variaza intre 7% si 15%, din totalul vanzarilor benzinariei", spun reprezentantii Rompetrol

Valoarea retailului de carburanti este estimata la circa 6,8 mld. euro, iar segmentul non-oil contribuie in medie cu 15% la incasarile unei retele de benzinarii. Astfel, vanzarile non-oil se ridica la un miliard de euro anual, potrivit estimarilor ZF, cu o medie lunara de 85 mil. euro.

In conditiile in care in decembrie vanzarile cresc chiar si cu 30% ar rezulta vanzari din produse non-oil de peste 100 mil. euro doar in decembrie, potrivit calculelor ZF.

Portrivit MOL Romania, companie care a inregistrat anul trecut afaceri de circa 600 de milioane de euro, ponderea lunara a vanzarilor non-oil este de aproximativ 15% din incasarile totale.

Sunt insa si lanturi de benzinarii care au aceasta zona mai dezvoltata, cum este cazul OMV Romania, care s-a concentrat in ultmii ani pe extinderea gamei de produse si servicii disponibila in statiile de alimentare, dincolo de vanzarea de combustibili. "Segmentul non-oil are o pondere de circa 30% din cifra de afaceri a OMV Romania", spun reprezentantii companiei.

Estimari optimiste pentru sfarsitul anului

Petrolistii cred ca anul acesta vor reusi sa vanda mai mult in perioada sarbatorilor de iarna fata de anul trecut, unii dintre ei bazandu-se pe extinderea retelelor din 2009.

"Pe fondul extinderii semnificative a retelei de distributie a carburantilor Rompetrol, dar si al diversificarii gamei de produse oferite, compania estimeaza pentru luna decembrie o crestere cu 14% a vanzarilor de produse non-oil, fata de perioada similara a anului trecut. In acest an, Rompetrol Downstream a finalizat un numar de 10 statii proprii, din care 4 sub noul brand Litro", spun reprezentantii companiei.

Si OMV Romania crede ca anul acesta vanzarile din magazinele din benzinarii in perioada sarbatorilor de iarna vor fi cel putin egale cu cele inregistrate in perioada similara a anului trecut.

"Ne asteptam ca anul acesta incasarile pe segmentul non-oil in luna decembrie sa fie cel putin la acelasi nivel ca in aceeasi perioada a anului trecut", spun reprezentantii OMV Romania.

Ce le aduce Mos Craciun petrolistilor