Sarbatorile de criza, o afacere de 1 miliard de euro. Clientul "nu iau, doar ma uit" ia cu asalt supermarketul

Ziarul Financiar 21.12.2009

Lunecus prin noroi la raionul de bauturi acidulate din Cora Lujerului. Oamenii patineaza printre bauturi, unii iau, altii privesc: "Vreti un bidon (cu bere n.r.) ?" "Nu iau, doar ma uit. O sa ciocnim cu apa anul asta". La raionul de carne de porc, clientilor le trebuie in medie 5 minute ca sa se decida pe care din cele 20 de bucati de "spata porc cu os si soric" o pun in carucior. Halcile de carne sunt zvarlite de la un client la altul si inapoi, oamenilor fiindu-le greu sa decida ce merita si ce nu. Salamurile sunt pipaite, carnatii la fel, la branza femeia din spatele galantarului nici nu mai intreaba: "Cu ce va servesc?", ci "Ce vreti sa gustati?". La peste afumat (de 29 lei kilu'), atinsu-i interzis: "Nu atingeti! Luati mana va rog. Spuneti-mi mie si vi-l arat eu. Acesta?". "Nu, unul mai afumat si maiā€¦". "Mai cum? Hai spuneti? Mai mic? Ati vrut sa spuneti mai mic, nu?". Clienta, cu jumatate de gura: "Daa". Lucratoarea: "Stiam eu. Nu va fie rusine. Si eu sunt tot ca dumneavoastra. Si mie mi se par prea scumpe".

Despre cum se vad Sarbatorile de iarna din hypermarketuri cititi pe www.gandul.info.