CARTEA DE STIINTA / Mecanismele celebritatii
Norbert Sillamy
Dictionar de psihologie
Editura Univers
Enciclopedic Gold
Editia Dictionarului de psihologie a aparut la editura Larousse si cuprinde peste 1.000 de articole consacrate neuropsihologiei, etologiei sau statisticii. O suta zece notite bibliografice sunt consacrate unor autori din Europa, America sau Asia ale caror contributii in domeniul psihologieI sunt unanim recunoscute. Traducere, avanprefata si completari privind psihologia romaneasca de dr. Leonard Gavriliu. Editia a doua.
Dictionar de
sociologie
Editura Univers Enciclopedic
Gold
Coordonatori: Raymond Boudon, Philippe Besnards, Mohamed Cherkaoui, Bernard-Pierre Lecuyer (dictionarul a aparut initial la Editura Larousse). Traducere de mariana Tutuianu. Completari privind sociologia romaneasca de dr. Maria Larionescu. Editia a doua. Dictionarul inecarca sa rezolve doua cerinte: pe de o parte, sa fie concis, deoarece se adreseaza studentilor si publicului larg, iar pe de alta parte sa propuna definitii riguroase si complete pentru cele mai curente si mai esentiale concepte sociologice, precum si succinte informatii consacrate principalilor sociologi clasici si moderni. Este o lucrare colectiva la care au contribuit aproximativ saizeci de cadre universitare si cercetatori.
Iulian Comanescu
Cum sa devii un nimeni
Mecanismele notorietatii, branduri personale si piata media din
Romania
Editura
Humanitas
Cuvant inainte de Dragos Grigoriu. "Esti un nimeni!" Aceasta
imprecatie se adreseaza, de regula, unei persoane care e "cineva".
Probabil ca mai des decât in alte parti, in România si in limba
româna se spune despre cineva ca e cineva. Fara pretentii de
rigoare antropologica, ceea ce se vede cu ochiul liber, la noi, e
predilectia catre contestatie - mai nou, pe Internet, catre
injuratura -, deci o carte care se ocupa cu mecanismele
celebritatii si masinaria media trebuie sa aiba in vedere
"devenirea intru Nimeni". Un "Nimeni" este opusul lui "cineva" la
scara istorica, si totusi e o persoana care a fost numita cu
insulta asta tocmai fiindca a facut ceva.
"In Cum sa devii un Nimeni e vorba de branduri personale, statutul
de vedeta, classic media, new media, asa cum arata ele in România,
in 2009. Am impanat cartea cu povesti traite pe propria piele,
anecdote care sper sa aiba o incarcatura de mici studii de caz. In
businessul asta, lucrurile nu sunt de fapt nici cum se spune la
scoala de jurnalism, nici ca-n ziarele de scandal. Cred ca publicul
vrea sa stie cum arata dinauntru." (Iulian Comanescu)