Cum va arata Bucurestiul la sfarsitul anului 2012?

Autor: Catalin Lupoaie 26.12.2009

Madalin Dumitru, care ocupa de peste un an pozitia de director general al Directiei de Infrastructura din Capitala, spune ca in urmatorii trei ani traficul din Bucuresti va fi mai usor pentru ca vor fi finalizate lucrarile la peste 10 pasaje si strapungeri, care vor inchide inelul central.

Printre acestea se numara pasajele Doamna Ghica- Bulevardul Chisinau, Andronache - {tefanesti si Pasajul Petricani, precum si strapungerile Liviu Rebreanu- 1 Decembrie, 1 Mai - Drumul Sarii, Ghencea- Domnesti, Nicolae Grigorescu- Splai Dudescu, Buzesti-Berzei-Uranus si strapungerile catre autostrazile A1 si A2.

"Studiile de urbanism arata ca daca este realizat un inel de trafic in jurul zonei centrale, care va muta traficul de pe radiale (care pleaca din centru ca niste raze n.r.), se va circula mai usor in Capitala", afirma Dumitru.

Pentru a realiza acest obiectiv oficialul spune ca este nevoie de un buget anual de 800 mil. lei (circa 190 mil. euro), la care s-ar adauga fondurile externe atrase, si de mai multi angajati care sa controleze activitatea de pe santiere.

Dumitru, care inainte sa ocupe aceasta functie a detinut doua companii in domeniul constructiilor si nu a mai lucrat in administratie, vrea sa inceapa proiectele de infrastructura numai dupa ce sunt realizate exproprierile. De exemplu pentru proiectele Nicolae Grigorescu- Splai Dudescu si strapungerile catre autostrazile A1 si A2, castigatorii au fost anuntati inca de anul trecut, insa lucrarile inca nu au inceput, pentru ca n-au fost expropriate terenurile. El nu a precizat la ce valoare totala s-ar ridica investitiile in infrastructura pe care le are in plan Primaria Capitalei pentru urmatorii trei ani.

"Pana acum am cheltuit doar 500 de milioane de lei din totalul de 800 de milioane de lei pentru anul 2009 pentru ca au mers greoi procedurile de achizitii, din cauza numeroaselor contestatii depuse de cei care au pierdut licitatiile, aceasta fiind o practica destul de frecventa in ultimii ani", explica Dumitru.

Totusi, cum explica faptul ca anul acesta lucrurile s-au miscat greoi in derularea lucrarilor de infrastructura? "De la ideea unui proiect la inceperea lucrarilor de constructie este nevoie de cel putin un an, daca sunt respectati toti pasii - studiul de fezabilitate, parametrii tehnico-economici, obtinerea finantarii, atribuirea contractului si proiectare si executie. In plus, toatea proiectele pe care le-am preluat cand am venit la primarie erau blocate, fie de procesul de exproprieri, fie de contestatii", sustine Dumitru.

El afirma ca ar avea nevoie de circa 500 de angajati la directia de infrastructura pentru a acoperi toate problemele care trebuie rezolvate, fata de cei 200 care sunt in prezent. "Spre exemplu, la directia de utilitati sunt doar 18 salariati, care trebuie sa faca foarte multe verificari, si am avea nevoie de cel putin 60 de persoane pentru a acoperi tot Bucurestiul".

Peste 100 de strazi vor fi reabilitate

Anul viitor vor fi in proces de reabilitare peste 100 de strazi, dintre care 76 din zonele Progresul, Andronache, Ion Creanga si Aparatorii Patriei, sunt deja in stadii avansate de licitare sau de incepere a lucrarilor de constructie, urmand ca anul sa fie licitate alte 28 de strazi in mai multe pachete. "Nu mai vrem sa organizam licitatii pentru pachete de multe strazi, cum s-au dat pana acum, din care constructorul traia linistit ani de zile, ci vor fi mai putine, pentru ca lucrarile sa se termine mai repede", spune Dumitru.

Pentru a descongestiona traficul din Capitala, Dumitru vrea sa propuna Consiliului General al Capitalei sa se interzica parcarea pe principalele bulevarde intre orele 7 dimineata si 7 seara. In plus, masinile care nu au Inspectia Tehnica Periodica (ITP) valabila sau nu sunt inmatriculate, ar putea fi interzise in Bucuresti -prin aceasta masura ar putea fi create mii de locuri de parcare, prin eliminarea masinilor abandonate.

Ce planuri are Madalin Dumitru pentru urmatorii trei ani

* Interzicerea parcarii pe principalele bulevarde intre orele 7 dimineata si 7 seara, pentru a fluidiza traficul.
* Toate masinile care nu au Inspectia Tehnica Periodica (ITP) valabil sau nu sunt inmatriculate, vor fi interzise in Bucuresti -prin aceasta masura ar putea fi create mii de locuri de parcare, prin eliminarea masinilor abandonate.
* Introducerea sennsurilor unice pe strazile secundare.
* Realizarea marilor penetratii, precum Liviu Rebreanu- 1 Decembrie, 1 Mai - Drumul Sarii, Doamna Ghica - Colentina, Buzesti-Berzei-Uranus si strapungerile catre autostrazile A1 si A2.