Covalact a redus vanzarile catre magazinele mici, cu probleme de lichiditate

Autor: Diana Tudor Stoica 04.01.2010

Zsolt Kovacs, vicepresedintele executiv operational al producatorului de lactate Covalact din Sfantu Gheorghe, grup de companii controlat de fondul american de investitii SigmaBleyzer, sustine ca nu va mai avea loc o noua fuziune in cadrul grupului in viitorul apropiat, principalele obiective ale companiei fiind anul acesta cresterea vanzarilor si a cotei de piata.

"De la 31 mai anul trecut, Primulact si Lactate Harghita sunt o singura companie, care se numeste Primulact. Deocamdata nu avem in plan o noua fuziune. Acum lucram sa integram operatiunile Primulact si Covalact prin folosirea fortei de vanzari pentru ambele firme si a fluxurilor logistice ale celor doua companii la comun pentru a reduce costurile", a explicat Zsolt Kovacs, vicepresedintele executiv operational al Covalact.

Covalact si Primulact au in prezent 110 produse (stock keeping unit -unitate de stoc), portofoliu pe care reprezentantii companiei intentioneaza sa il extinda anul acesta in special pe segmentul branzeturilor. "Ne vom uita insa si la produsele care nu au vanzarile scontate, pentru ca nu are rost sa caram pietre de moara dupa noi", a completat managerul companiei.

Tot in 2010, Covalact intentioneaza sa isi extinda prezenta in retailul traditional, mai ales in judetele in care in acest moment produsele companiei sunt comercializate doar prin intermediul lanturilor de magazine ale retailului modern.

"Ne gandim de asemenea la marci private si suntem foarte aproape sa semnam niste contracte pentru ca ponderea marcilor private va continua sa creasca si nu putem sa ramanem in afara", a explicat el.

Kovacs estimeaza ca grupul Covalact va finaliza anul 2009 cu o scadere de 7% a cifrei de afaceri in lei, comparativ cu rezultatele obtinute in anul 2008, dupa ce a redus vanzarile catre retelele mici din retailul modern si productia de lapte praf a companiei.

"In 2009 ne-am asumat o scadere a cifrei de afaceri, prin reducerea vanzarilor catre retelele locale de magazine cu probleme de lichiditate si prin diminuarea productiei de lapte praf, dar marja EBITDA este aproximativ la acelasi nivel cu cea obtinuta in 2008", a declarat vicepresedintele executiv operational al Covalact.

El a adaugat ca anul trecut vanzarile de lapte praf au fost reduse la sub un milion de euro, comparativ cu trei milioane de euro, cat erau in 2008, aceasta decizie fiind luata pe fondul scaderii pretului mondial al laptelui praf.

Grupul de companii detinut de fondul de investitii SigmaBleyzer, format din Covalact si Primulact, a rulat in 2008 afaceri consolidate de 115 mil. lei (31,2 mil. euro).

Potrivit estimarilor ZF, pe baza procentului de scadere oferit de reprezentantii companiei, cei doi producatori de lactate vor finaliza 2009 cu afaceri de aproximativ 107 mil. lei (25,4 mil. euro).

"Obiectivele pentru anul acesta sunt facute in special pe cresterea vanzarilor si a cotei de piata. Nu ne asteptam la o crestere a EBITDA foarte ridicata. Dupa 2010, ne vom axa mai mult pe profitabilitate in anii care vor urma", a afirmat Zsolt Kovacs.

Kovacs se afla la conducerea executiva a Covalact impreuna cu Oana Laslo, vicepresedinte financiar executiv, de la inceputul anului trecut, cand Ioan Balan, cel care a detinut si a condus producatorul de lactate in ultimii 25 de ani, a decis sa renunte la functiile detinute in cadrul companiei.

Inainte de a deveni vicepresedinte executiv operational al Covalact, Kovacs a fost director comercial al Lactate Harghita, companie achizitionata in 2008 impreuna cu producatorul de lactate Primulact de SigmaBleyzer, intr-o tranzactie estimata la zece milioane de euro.