Producatorul de ambalaje de carton Dunapack a renuntat la 17% din angajati

Autor: Mirabela Tiron 05.01.2010

Producatorul de ambalaje de carton ondulat Dunapack Rambox din Sfantu-Gheorghe, parte a holdingului Prinzhorn din Austria, cu clienti precum Nestle, Kraft, Heineken sau Angeli, a finalizat primele 11 luni ale anului trecut cu o cifra de afaceri de 70 de milioane de lei (16 milioane de euro), in scadere cu aproape 15% in lei fata de aceeasi perioada din 2008.

"Ca urmare a redesenarii proceselor functionale din cadrul organizatiei si reorganizarii generate de aceasta redesenare au fost disponibilizati 37 de angajati. Vom incheia anul acesta cu 191 de angajati, cu 16,7% mai putin decat la sfarsitul anului trecut", a declarat Vlad Vasiliu, managing director al Dunapack Rambox Prodimpex, care estimeaza afaceri de 75 mil. lei (17,5 mil. de euro), adica 85% din nivelul din 2008.

Serviciile de logistica si de transport ale companiei au fost externalizate anul trecut pentru reducerea costurilor, si odata cu aceste masuri au fost externalizati si 32 de angajati din cei 191 in total.

Reprezentantul companiei sustine ca deviatiile de la tintele propuse au fost corectate lunar.

"Activitatea de monitorizare a costurilor este un proces care se desfasoara zilnic. Ne asiguram ca orice reducere de cost genereaza nu doar un beneficiu conjunctural, ci unul sustenabil pe termen lung", mentioneaza directorul general al Dunapack Rambox.

Anul trecut compania producatoare de carton ondulat si-a pastrat toti clientii traditionali, precum Nestle, Unilever, Doctor Oetker, Kraft, Orkla, Angeli, Chipita. "In plus, am reusit ca aproximativ 20% din volumul productiei realizate sa il desfacem catre clienti noi. Majoritatea productiei realizate este destinata pietei interne, insa in jur de 2% o exportam pe pietele Bulgariei si Republicii Moldova", a precizat Vlad Vasiliu.

El a mai adaugat ca anul trecut volumul productiei realizate a inregistrat un avans de 2% fata de 2008, pana la aproape 69 de milioane de metri patrati de carton ondulat.

Compania planuia in 2009 investitii de 3,2 milioane de euro in dezvoltarea capacitatii de productie la 80 de milioane de metri patrati de carton ondulat (circa 39.000 de tone), cu 14% mai mult fata de capacitatea la care a lucrat pana acum, investitii pe care le-a amanat.

Piata produselor din carton ondulat s-a contractat anul trecut cu aproape 30% fata de nivelul din 2008.

Cum va fi 2010

Pentru 2010, compania estimeaza o crestere cu 2% a volumului productiei, pana la 70 de milioane de metri patrati. Bugetul pentru anul viitor al companiei a fost finalizat si prevede o cifra de afaceri in crestere cu circa 4,3%, pana la 78,3 milioane lei (18,2 mil. euro). "Cred ca 2010 va fi cel putin la fel de interesant si provocator ca si anul acesta. Strategia propusa pentru anul viitor ne da motive sa privim increzatori catre atingerea tintelor propuse."