CNADNR: Traficul redus pe autostrada Transilvania e normal

Autor: Catalin Lupoaie 05.01.2010

Reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, afirma ca este normal ca proiectele mari de autostrazi - coridorul IV (Constanta - Nadlac) si Autostrada Transilvania (Brasov - Oradea) sa aiba un trafic mai mic in etapele intermediare de dare in functiune.

Reactia CNADNR survine articolului cu titlul "De ce sunt cheltuiti bani pe trasee fara trafic? La o luna de la inaugurare, soferii spun ca autostrada Transilvania e goala si ca se circula «lejer»" publicat ieri de Ziarul Financiar.

"Sectorul Turda - Gilau atrage relatiile de trafic de lunga distanta, care parcurg trasee cu punctele de plecare situate dincolo de limitele sectorului DN 1: Turda - Cluj Napoca, precum si vehiculele grele care prefera sa evite dificultatile sectorului de drum existent", explica reprezentantii CNADNR.

Potrivit unui studiu realizat de catre Directia Regionala Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj in luna decembrie a anului trecut intr-un interval de 24 de ore, cei 42 de km ai autostrazii Transilvania (A3) au fost tranzitati de 9.000 de masini, rezultand o medie de 370 de masini pe ora. Potrivit CNADNR, in momentul finalizarii autostrazii Brasov - Oradea traficul mediu zilnic va fi de 18.000 vehicule (pe sectorul Tg. Mures - Cluj) si 15.000 de vehicule (pe sectorul Cluj - Oradea), urmand ca pana in 2030 traficul sa ajunga la 35.000 de masini/zi.

"Valorile de trafic inregistrate si redate in articol sunt rezonabile si justifica modul in care a fost gandita prioritizarea constructiei autostrazii Transilvania pe subsectoare, in conditiile in care relatia de trafic Turda - Cluj se desfasoara cu dificultate pe reteaua de drumuri existenta", sustin reprezentantii CNADNR.

In schimb, transportatorii si expertii in infrastructura sustin ca statul ar trebui sa urgenteze lucrarile la Coridorul IV, care are continuitate in UE, decat sa se lucreze la autostrada Transilvania, care nu este legata de nimic in Ungaria. Mai mult, constructorii sustin ca s-au cheltuit foarte multi bani (12 mil. euro/km) pe un tronson de autostrada unde traficul nu este la fel de ridicat cum este cel de pe Bucuresti-Ploiesti.

"Toate studiile strategice de trafic privind dezvoltarea retelei de autostrazi din Romania, realizate de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, au aratat faptul ca fiecare din aceste directii de transport are propriul segment de cerere tinta la care se adreseaza", afirma oficialii Ministerului Transporturilor.