Dacia a vandut de doua ori mai bine in Germania fata de Romania in 2009
Automobile Dacia a comercializat 84.897 de autotovehicule pe
piata germana in 2009, in crestere cu peste 230% in comparatie cu
anul precedent, potrivit statisticilor Renault AG citate de
saptamanalul german Die Welt. Dintre acestea, aproximativ 48.000 de
masini s-au vandut prin programul de casare. In cadrul programului
"Rabla", Renault AG a promovat modelul Dacia Sandero ca "masina de
5.000 de euro", in conditiile in care prima de casare de 2.500 de
euro micsora pretul de pornire al masinii la 5.000 de euro.
Cota de piata atinsa de pe piata germana de Dacia in 2009 a urcat
la 2,1% fata de 0,8% in 2008. Constructorul de la Mioveni a atins
astfel o cota de piata similara cu a unor marci precum Honda,
Nissan, Seat sau Volvo. Germania a urcat in 2009 pe primul loc in
topul pietelor pentru Dacia, cu un volum de aproape de doua ori mai
mari decat cu cel comercializat pe plan local.