Primaria Capitalei va sti peste sase luni pe unde trece autostrada suspendata

Autor: Catalin Lupoaie 10.01.2010

Constructia autostrazii suspendate, anuntata de Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, inca din campania electorala, nu va incepe mai devreme de a doua jumatate a anului acesta, pentru ca abia acum se face studiul de fezabilitate.

Madalin Dumitru, care ocupa de peste un an pozitia de director general al Directiei de Infrastructura din Capitala, afirma ca abia la jumatatea anului va sti cat costa autostrada suspendata si care va fi graficul de executie. In aceste conditii, constructia autostrazii ar putea incepe la sfarsitul anului acesta sau inceputul lui 2011.

Autostrada pornea initial dinspre Iuliu Maniu catre soseaua Petricani (acesta fiind primul tronson, in planurile Primariei autostrada va inconjura Capitala ca o varianta ocolitoare), unde va face legatura cu viitoarea autostrada Bucuresti - Ploiesti.

Insa, reprezentantii PMB nu au mai dorit sa ofere informatii despre viitorul traseu al autostrazii si despre valoarea investitiei pana la finalizarea studiului de fezabilitate.

"Dupa aprobarea Planului Urbanistic Zonal care este asteptata in primul semestru al anului 2010 se va face studiul de fezabilitate, deci ne asteptam ca in semestrul al doilea al anului 2010 atat costurile, cat si graficul de executie sa fie cunoscute", a declarat pentru ZF Dumitru.

Finantarea proiectului ar putea veni de la investitori chinezi, potrivit unor declaratii facute in presa anul trecut de catre Oprescu, care urma sa aloce circa 85% din fondurile necesare pentru constructia autostrazii in cadrul unui parteneriat public-privat.

Reprezentantii Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii (ARACO) sustin ca autostrada suspendata poate fi unul dintre proiectele care sa decongestioneze traficul din Capitala, mai ales in intersectiile aglomerate.

"Din discutiile pe care le-am avut cu reprezentantii primariei, proiectul va fi regandit si se va face doar acolo unde trebuie si cat trebuie. Noi am fost in China recent, unde autostrazile suspendate sunt o necesitate si vom prezent in curand solutiile care pot fi aplicate si la noi", afirma Alexandru Dobre, director in cadrul ARACO.