Interbrands si-a majorat vanzarile cu 12% datorita scumpirii tigarilor

Autor: Mihaela Popescu 12.01.2010

Interbrands Marketing & Distribution, cel mai mare distribuitor de bunuri de larg consum de pe piata, sia majorat anul trecut vanzarile cu 12% fata 2008, pana la 4,8 miliarde de lei (1,13 mld. euro). Volumele distribuite au fost insa in scadere din cauza declinului consumului si restructurarii diviziei de distributie a produselor P&G.



"Vanzarile in valoare realizate de divizia noastra de tigari au fost in crestere cu 22% anul trecut fata de 2008 datorita majorarii accizelor resimtite in pret si a mixului de produse si in ciuda accentuarii pietei negre si a scaderii volumelor distribuite", a precizat Rand Sherif, CEOul Interbrands. Vanzarile in euro, calculate la cursul BNR, au inregistrat o scadere de circa 5% in acest interval.

Cresterea accizelor la tigari in aprilie si apoi in luna septembrie pe parcursul anului 2009 a generat o scumpire a acestor produse cu o medie de peste 30%.

British American Tobacco, liderul pietei de tigarete, cu vanzari de aproape un miliard de euro, este in prezent cel mai mare furnizor al Interbrands, alti producatori mari aflati pe lista partenerilor sai fiind Procter & Gamble, Nestlé sau Cadbury.

Anul trecut, P&G a renuntat la externa lizarea distributiei de produse cosmetice (beauty care) in marile retele de magazine, ceea ce a afectat rulajele Interbrands. Sherif spune ca declinul businessului derulat cu P&G a fost compensat partial de catre atragerea unor noi furnizori.

"A doua mare divizie a noastra dupa cea a tigaretelor a avut vanzari in scadere in 2009 fata de anul anterior din mai multe motive: declinul con sumului pe anumite categorii, restructurarea partiala a businessului derulat in colaborare cu Procter & Gamble si cresterea contrabandei pe anumite segmente de piata. Scaderea a fost compensata partial de o parte din businessurile noi demarate in ultimul an, cel cu Niran Co Products (brandul Bourjois) si PSI (brandul Love Plus)", a afirmat Sherif.

In primul trimestru al anului trecut, de clinul vanzarilor Inter brands exluzand divizia de tigarete a fost de 35% in lei, comparativ cu aceeasi perioada din 2008, potrivit ultimelor date disponibile.

In ultimii 12 ani, Interbrands sia extins portofoliul de produse distribuite intrand pe segmente mici de piata, comparativ cu dimen siunea celor doua piete pe care realizeaza peste 7080% din rulaje tigaretele si produsele de ingrijire personala.

Astfel, la finele lui 2008 acesta a semnat parteneriate cu producatorii Henkel (pentru adezivii Loctite si Moment) si Mayborn cel mai mare producator englez de accesorii pentru bebelusi, cu brandul Tommee Tippee), iar in acest an au intrat in portofoliul distribuitorului si cosmeticele Bourjois si prezervativele Love Plus.

In acelasi timp, compania si-a restructurat businessul, fiind desfiintate 500 de locuri de munca la Interbrands in ultimii doi ani, potrivit datelor furnizate anterior de distribuitor. 300 de locuri de munca au fost desfiintate in cursul anului trecut.

Compania a demarat in primul trimestru din 2007 un proiect amplu de remodelare a businessului, fiind vizate reduceri masive de costuri. Acest proiect a implicat si redimensionarea de partamentelor Interbrands si restran gerea suprafetelor de depozitare in care aceasta opereaza.

Vanzarile Interbrands au avut in 2008 o crestere de 28% fata de anul anterior. Pana in 2009, compania a inregistrat ritmuri anuale de crestere a afacerilor de 2030%, sustinute de explozia consu mului.

Pe piata locala, Interbrands este cea mai mare companie spe cializata pe distributia bunurilor de larg consum, fiind detinuta de grupul de origine libaneza Sarkis Group, cu activitati in comert si turism.

Alti jucatori mari din distributia FMCG sunt grupul Aquila, Macromex, Agroalim sau Whiteland, acestia fiind activi pe o piata estimata la peste 20 mld. euro in 2008.