Fostul sef pe marketing al Vel Pitar, recrutat de israelienii de la Strauss
Razvan Mircea, 35 de ani, fostul strategy & marketing director al producatorului de panificatie Vel Pitar, a fost numit la conducerea departamentului de marketing al companiei Strauss Romania, producatorul Doncafe.
Mircea s-a alaturat celui de-al doilea mare jucator de pe piata
cafelei dupa aproximativ trei ani petrecuti in cadrul Vel Pitar,
unul dintre cei mai mari producatori locali de panificatie, cu
afaceri de peste 140 mil. euro in 2008.
Experienta acumulata pe piata FMCG (bunuri de larg consum) mai
cuprinde sapte ani si jumatate la producatorul Tuborg si un an si
jumatate la compania PepsiCo.
Mircea este de formatie economist, absolvent al Facultatii de
marketing din cadrul Aca demiei de Studii Economice Bucuresti si al
programului de Executive MBA Asebuss.
Reprezentantii Strauss Romania au confirmat numirea lui Razvan
Mircea la conducerea departamentului de marketing al companiei,
fara a mentiona numele fostului director de marketing.
Grupul de origine israeliana Strauss, cu afaceri anuale de 70 mil.
euro la nivel local, isi disputa in prezent primul loc pe piata
cafelei cu americanii de la Kraft Foods.
Piata de profil, estimata la 250 mil. euro, este dominata de
companiile multinationale Strauss, Kraft si Nestlé, care realizeaza
impreuna peste trei sferturi din vanzarile in valoare inregistrate
in Romania, potrivit estimarilor ZF.
Cea mai importanta miscare pe care Strauss a facut-o in ultimii ani
pe piata locala a fost rebrandingul cafelei Elite in Doncafe, in
2008. Acest proiect, cu un buget estimat de companie la 15 mil.
euro, a permis companiei sa se repozitioneze pe piata cafelei prin
intrarea pe segmentul premium. Nu se cunosc inca rezultatele
acestui rebranding, insa in ultimul an Kraft Foods a anuntat ca a
ramas pe prima pozitie pe piata cafelei din Romania.
In ultimii doi ani, Strauss a investit si in dezvoltarea unui lant
de cafenele in orase mari din tara, prin parteneriate cu mai multi
investitori in HoReCa, si a mizat puternic pe distributia de
automate de cafea in spatii precum cladiri de birouri sau
benzinarii.
Israelianul Matanya Schwartz, care a coordonat lansarea Doncafe in
Romania, a decis sa paraseasca compania in toamna anului trecut
pentru a urma un program avansat de management in Marea Britanie,
in locul sau fiind numit CFO-ul Avraham Ben Baruch, ca director
interimar.
Grupul Strauss detine o fabrica de procesare a cafelei langa
Bucuresti, de unde se realizeaza si exporturi pe mai multe piete
din regiunea Balcanilor.