Fostul sef pe marketing al Vel Pitar, recrutat de israelienii de la Strauss

Autor: Mihaela Popescu 17.01.2010

Razvan Mircea, 35 de ani, fostul strategy & marketing director al producatorului de panificatie Vel Pitar, a fost numit la conducerea departamentului de marketing al companiei Strauss Romania, producatorul Doncafe.



Mircea s-a alaturat celui de-al doilea mare jucator de pe piata cafelei dupa aproximativ trei ani petrecuti in cadrul Vel Pitar, unul dintre cei mai mari producatori locali de panificatie, cu afaceri de peste 140 mil. euro in 2008.
Experienta acumulata pe piata FMCG (bunuri de larg consum) mai cuprinde sapte ani si jumatate la producatorul Tuborg si un an si jumatate la compania PepsiCo.
Mircea este de formatie economist, absolvent al Facultatii de marketing din cadrul Aca demiei de Studii Economice Bucuresti si al programului de Executive MBA Asebuss.
Reprezentantii Strauss Romania au confirmat numirea lui Razvan Mircea la conducerea departamentului de marketing al companiei, fara a mentiona numele fostului director de marketing.
Grupul de origine israeliana Strauss, cu afaceri anuale de 70 mil. euro la nivel local, isi disputa in prezent primul loc pe piata cafelei cu americanii de la Kraft Foods.
Piata de profil, estimata la 250 mil. euro, este dominata de companiile multinationale Strauss, Kraft si Nestlé, care realizeaza impreuna peste trei sferturi din vanzarile in valoare inregistrate in Romania, potrivit estimarilor ZF.
Cea mai importanta miscare pe care Strauss a facut-o in ultimii ani pe piata locala a fost rebrandingul cafelei Elite in Doncafe, in 2008. Acest proiect, cu un buget estimat de companie la 15 mil. euro, a permis companiei sa se repozitioneze pe piata cafelei prin intrarea pe segmentul premium. Nu se cunosc inca rezultatele acestui rebranding, insa in ultimul an Kraft Foods a anuntat ca a ramas pe prima pozitie pe piata cafelei din Romania.
In ultimii doi ani, Strauss a investit si in dezvoltarea unui lant de cafenele in orase mari din tara, prin parteneriate cu mai multi investitori in HoReCa, si a mizat puternic pe distributia de automate de cafea in spatii precum cladiri de birouri sau benzinarii.
Israelianul Matanya Schwartz, care a coordonat lansarea Doncafe in Romania, a decis sa paraseasca compania in toamna anului trecut pentru a urma un program avansat de management in Marea Britanie, in locul sau fiind numit CFO-ul Avraham Ben Baruch, ca director interimar.
Grupul Strauss detine o fabrica de procesare a cafelei langa Bucuresti, de unde se realizeaza si exporturi pe mai multe piete din regiunea Balcanilor.