Berceanu a semnat cu Vinci si Aktor contractul pentru Comarnic-Brasov. Ce reprezinta cei 4,8 mld. euro pe care ii va plati statul roman?
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, presedintele grupului
francez Vinci si un reprezentant al companiei elene Aktor au
semnat, luni, contractul de concesiune pentru tronsonul de
autostrada Comarnic-Brasov, proiectul urmand sa fie finalizat pana
in ianuarie 2014.
Proiectul este primul contract din Romania de constructie prin
concesiune a unui tronson de autostrada. Presedintele grupului
francez Vinci Yves-Thibault de Silguy a intarziat la semnarea
contractului, deoarece cursa Tarom in care se afla nu a putut
ateriza din cauza ninsorii.
Costul total al lucrarilor de proiectare si constructie se va
ridica la 1,57 mld. euro, urmand ca statul roman sa plateasca timp
de 25 de ani circa 4,8 mld. euro pentru autostrada
Comarnic-Brasov.
Ce reprezinta cei 4,8 mld. euro pe care statul roman ii va
plati pentru autostrada Comarnic-Brasov?
3,108 mld.euro - cheltuieli cu imprumutul principal (care va fi cel
mai probabil luat de la banci precum BEI sau BERD - n.r.)
670 mil. euro - cheltuieli cu imprumutul subordonat (care va fi
luat de la banci comerciale - n.r.)
323 mil. euro - cheltuieli legate de operare sI intretinere
584 mil. euro - taxe, impozite sI alte costuri financiare
146 mil. euro - inflatia
Suma de 323 de milioane de euro aferenta cheltuielilor legate de
operare si intretiunere reprezinta doar o parte din costul total
ala acestei activitati, restul fiind suportat din taxele de
concesiune (taxa de autostrada, chirii, etc.)