Leo Burnett ataca mediul digital cu o noua asociere

Autor: Adriana Rosoga 18.01.2010

Grupul de comunicare Leo Burnett lanseaza a doua agentie de publicitate interactiva din cadrul grupului, Digital Star, pentru care estimeaza in acest an afaceri de 500.000 de euro.

Digital Star a luat nastere in urma asocierii agentiei de publicitate interactiva Emblem, cu afaceri de 250.000 de euro in 2009, cu Leo Burnett.

In cadrul Leo Burnett functioneaza din 2007 o alta companie dedicata mediului interactiv, iLeo care in 2008 a rulat afaceri de peste un milion de euro, cu un profit de 236.000 de euro. "In acest moment, atat iLeo cat si Digital Star ofera servicii integrate de comunicare digitala: de la creatie la strategie sau media, programare sau SEM, SEO, Analytics si pana la email marketing, creatie jocuri sau e-CRM. Avand in vedere portofoliul larg de clienti al grupului (peste 65), cele doua firme vor evolua in functie de nevoile clientilor si potentialul pietei", spune Stefan Iordache, director operational al Leo Burnett Group.

Actionarii companiei Digital Star sunt Laurentiu Dumitrescu, CEO-ul fostei agentii Emblem care detine 50% din actiuni, Stefan Iordache, COO al Leo Burnett Group, iar restul de 20% din actiuni sunt impartite intre oameni-cheie din cadrul grupului Leo Burnett. Digital Star va fi manageriata de Laurentiu Dumitrescu.

Din grupul Leo Burnett, care in 2008 a avut afaceri de 62,7 mil. euro, mai fac parte agentia de publicitate Leo Burnett&Target, grupul de media Starcom MediaVest Group, agentia de consultanta in relatii publice The Practice, shopul de idei 23 Communication Ideas si Tru Media Research, companie specializata in masurarea audientei in-store si indoor.

Marile grupuri de comunicare mizeaza pe mediul digital, o piata estimata la 20 mil. euro care anul trecut a scazut cu 20-35%, tot mai multe agentii specializate fiind infiintate in ultimul an prin achizitii sau parteneriate cu firme mici din piata.

Printre grupurile de comunicare care anul trecut au lansat companii dedicate online-ului se numara Ogilvy Romania, care s-a asociat cu Senior Interactive pentru a lansa OgilvyInteractive si agentia de creatie Lowe& Partners impreuna cu agentia de media Initiative care au achizitionat 80% din compania de marketing interactiv, Hyperactive, la sfarsitul anului trecut.