Cum va arata industria media in 2010
Autor:
Adriana Rosoga
19.01.2010
Cresterea in volum a bugetelor aferente publicitatii online, utilizarea simultana a televizorului si a internetului pentru a spori interesul pentru un brand, lansarea primelor canale de televiziune 3D, deciziile publicatiilor in print de a apela la varianta de acces contra cost pentru continutul online sunt doar cateva dintre tendintele privind evolutia pietei media globale enumerate in previziunile pe 2010 ale grupului specializat in TMT (telecomunicatii, media si tehnologie) din cadrul Deloitte.
Principalele tendinte sunt:
- Lansarea primelor canale TV 3D, a primelor televizoare sau a camerelor 3D.
- Consumul linear: programele de televiziune si de radio isi mentin suprematia.
- Se diversifica metodele prin care sunt citite cartile electronice.
- Orientarea spre publicitatea online: tendinta continua, chiar daca este mai selectiva.
- Industria de print contraataca prin optiuni de plata online.
- Canalul TV si internetul se completeaza unul pe celalalt, dar nu neaparat pe acelasi ecran.
- Serviciile muzicale premium pe baza de abonament iau amploare.
- Piata Video-on-Demand demareaza cu ajutorul automatelor.
Cititi mai multe despre piata media in acest an pe www.zf.ro. Tot aici puteti gasi si raportul Deloitte.