Test auto ZF: Honda Insight – verde pentru hibridul japonez - galerie FOTO
Ne aflam deja intr-o era automobilistica care se ghideaza de
ceva ani dupa curentul eco-hibrid. Saloanele auto ale ultimilor ani
au abundat in modele ce au introdus atat conceptele electrice si au
dezvoltat in continuare solutia hibrida clasica formata dintr-un
motor cu combustie interna si una sau doua unitati electrice. Multe
dintre marci se afla la a doua generatie de propusor hibrid iar
Toyota are un Prius aflat la a 3-a editie.
Al doilea constructor japonez, Honda, are insa o gama in care isi
fac loc incet tot mai multe "inventii eco". Avem Civic hibrid iar
de ceva timp si a doua generatie a modelului Insight.
Probabil nu va aduceti aminte de prima versiune, un coupe ce imbina
artificii de design parca preluate de la mai multe marci auto, dar
Honda Insight in versiunea 2009 putem spune ca este un concurent
care se poate bate de la egal la egal cu Toyota Prius.
Designul Honda atrage in general privirile participantilor la
trafic, dar in cazul Insight, colantat chiar si cu ideogramele care
indica faptul ca avem de-a face cu un model "eco", curiozitatea
vecinilor soferi ajunge la cote similare cu cea intalnita in cazul
bolizilor de peste 400 CP. Dar sub capota Insight adunam doar 98
CP, din care 14 electrici.
In concluzie Insight aduce un aspect nou in industria auto, aspect
derivat din linia generala de design Honda cu multe elemente
prezente deja la Civic. Te poti situa fie in tabara celor care o
iubesc fie a celor care o detesta.
Inainte de a lua o pozitie, sa explicam putin avantajele
designului, care permit o suprafata vitrata mare, daca nu socotim
dezavantajul designului lunetei, dar si un spatiu interior destul
de mare.
Interior interactiv
Soferul dispune de o pozitie de condus lejera, asemanatoare
celei dintr-un automobil de familie, usor de ajustat si de
optimizat. In jurul soferului exista destul de multe spatii de
depozitat dar si destule "jucarii".
Avem in fata un volan plin de comenzi dar si o consola centrala
diferita de majoritatea exemplelor din industria auto.
Conservatorii vor dezaproba in acest caz organizarea gandita de
Honda, dar ergonomia si usurinta accesarii comenzilor le contrazice
argumentele.
Cel mai distractiv este insa butonul Econ, care actioneaza precum
un profesor in artele consumului economic si te va nota, in
"frunzulite", in functie de performantele de consum obtinute.
Pentru a ajuta soferul in incursiunea in tainele mersului economic,
Honda a introdus si functia care opreste motorul la semafor dar si
iluminarea display-ului central doua culori: verde - atunci cand
avem un rulaj ecologic, si albastru - pentru momentele cand rulam
cu un consum mare de combustibil.
In spatele "artificiilor" se afla insa sistemul IMA - Integrated
Motor Asist, care gestioneaza toate functiile legate de economia de
combustibil si de reincarcarea bateriilor motorului electric.
Toate gadgeturile introduse de Honda, butonul econ si sistemul start - stop, plierea oglinzilor si interactivitatea display-ului principal, sunt pune insa partial in umbra de plasticul utilizat pentru constructia partii inferioare a bordului si a usilor. Un plastic destul de rigid, ce putea fi inlocuit cu un material mai prietenos.
Chiar daca mai lovim cu cotul in ceva ce "raspunde" cu aceeasi moneda, putem spune in ansamblu ca modelul eco al Honda ofera un grad ridicat de confort, atat pentru sofer cat si pentru pasageri, socotind aici atat ergonomia cat si materialele utilizate la constructia scaunelor.
Sub capota
Aici avem de-a face cu tehnologie Honda, care a pus la un loc un
motor cu alimentare pe benzina de 1,3 litri - care dezvolta 98 CP,
si un motor electric - 14 CP. Ambele propulsoare pot dezvolta
conjugat maxim 98 CP, gestionati prin cutia de viteze CVT, cu
variatie continua. Comutarea vitezelor poate fi realizata atat
automat cat si prin padelele instalate pe volan.
Nu este insa un model unde performantele dinamice exceleaza, de
aceea accelerarea pana la 100 km/h dureaza 12,5 secunde dar te
poate ajuta sa obtii un consum mediu de 4,4 litri/100 km. Totul cu
emisii de 101 gr CO2/km, potrivit datelor constructorului.
Intr-un regim de condus mai alert, pe o distanta de 400 km, atat
urban cat si extraurban, am obtinut un consum mediu de aproape 6
litri/100 km.
Pretul pentru un model "ciudat" - in sensul bun al cuvantului, care
va deveni un reper in peisajul viitor al industriei auto, se ridica
la mai mult de 21.000 de euro, cu toate taxele incluse. Prin
comparatie, se apropie de pretul unor automobile de clasa medie, cu
motorizari diesel mai poluante. Nu este un pret mare pentru cei
care inteleg utilitatea principala a automobilului, vor sa ruleze
cu un consum cat mai mic si sa influenteze cat mai putin
mediul.