RCS&RDS isi cere inapoi mobilele date gratuit, de la clientii care nu le folosesc
Autor:
Adrian Seceleanu
25.01.2010
Clientii RCS&RDS care au primit gratuit un
telefon mobil si o cartela sim de la companie, dar nu le-au folosit
deloc in ultimele trei luni, vor fi nevoiti fie sa returneze
mobilul si sim-ul, fie sa plateasca un abonament lunar de doi euro
- potrivit unei notificari transmise de RCS prin posta
utilizatorilor care se afla in aceasta
situatie.
"Avand in vedere ca in ultimele
3 (trei) luni nu ai utilizat serviciul de telefonie mobila
contractat, iti solicitam potrivit clauzelor contractuale, sa
restitui in termen de 15 zile de la primirea prezentei notificari,
telefonul mobil si cartela SIM oferite in custodie", scrie in
notificarea transmisa de RCS&RDS clientilor.
Compania detinuta de omul de
afaceri oradean Zoltan Teszari este numarul patru pe piata de
telefonie mobila, cu peste 1,3 milioane de clienti, potrivit celor
mai recente date publicate de operator, in iunie 2009.
Au ajuns la 1,3 milioane
clienti pe telefonie mobila oferind totul gratuit
RCS si-a construit baza de
clienti pe telefonie mobila prin aceeasi metoda prin care a crescut
puternic si pe telefonie fixa: oferind gratuit un telefon mobil, o
cartela sim si un abonament cu zero costuri lunare clientilor care
erau deja abonati ai serviciilor de internet si/sau cablu TV.
Aceasta strategie - probabil singura prin care romanii puteau fi
convinsi sa-si mai bage in buzunar inca un mobil in conditiile
concurentei dure cu Orange, Vodafone si Cosmote, a dat rezultate,
cel putin din punct de vedere al numarului de mobile
distribuite.
RCS a cumparat telefoanele
mobile de la compania chineza Huawei, care a participat, de
asemenea, si la realizarea infrastructurii de telefonie mobila a
operatorului.
Cati clienti nu folosesc
mobilul gratuit de la RCS&RDS?
Insa cati clienti au luat
mobilul oferit pe degeaba de RCS&RDS dar l-au pus undeva
intr-un sertar si nu l-au folosit?
In conditiile in care
reprezentantii companiei nu ofera detalii exacte despre numarul de
clienti aflati in aceasta situatie nu se poate specula decat ca
procentul acestora a fost suficient de ridicat cat sa determine
companie sa ia masuri.
"RCS & RDS a transmis
catorva abonati scrisori de returnare a anumitor telefoane mobile
oferite in custodie (custodie insemnand posibilitatea de a fi
utilizate - fara a fi cumparate - gratuit in anumite conditii).
Demersul se inscrie in termeni contractuali sau in termenii unor
promotii", au precizat pentru ZF reprezentantii RCS&RDS, fara a
oferi detalii.
Cine nu da mobilul inapoi
risca penalitati de un euro pe zi
Clientii RCS&RDS care nu
si-au folosit mobilele si care au fost somati de companie sa
returneze telefonul si cartela sim pot face acest lucru la orice
punct de prezenta al RCS, potrivit notificarilor transmise de
operator. Clientii care nu returneaza RCS mobilul si SIM-ul in 15
zile de la primirea notificarii risca penalitati de un euro pe zi,
potrivit documentului transmis de companie. "Iti reamintim ca,
potrivit prevederilor contractuale, nepredarea telefonului mobil si
a cartelei SIM sau neachizitionarea telefonului mobil in termenul
mai sus mentionat va atrage plata unei penalitati de 1 (unu) euro
pentru fiecare zi de intarziere".
Ce variante au clientii care
au primit notificarea RCS
Clientii care au primit
notificarea RCS&RDS au de ales intre mai multe variante pentru
a stinge un potential litigiu cu operatorul telecom.
Astfel, clientii care vor sa
pastreze doar telefonul mobil dar nu si cartela sim (abonamentul la
telefonie mobila) de la RCS pot cumpara terminalul la pretul de 30
de euro, la care se adauga si TVA.
In schimb, clientii care vor sa
pastreze si mobilul si abonamentul la RCS&RDS nu pot face acest
lucru decat daca opteaza pentru un abonament de doi euro pe luna,
care le asigura convorbiri gratuite si nelimitate catre numere de
fix sau mobil din reteaua RCS&RDS.
Clientii care au primit gratuit
in custodie telefon si cartela sim impreuna cu un abonament de zero
euro pe luna dar si-au folosit telefonul mobilul nu sunt afectati
de aceasta campanie a RCS.
De ce isi cere RCS
telefoanele inapoi?
Campania RCS&RDS de a-si
recupera telefoanele mobile si cartelele de la clientii care nu le
folosesc este explicabila, in conditiile in care operatorul
inregistreaza costuri de intretinere&mentenanta inclusiv pentru
acest tip de utilizatori. Un client cu un telefon mobil nefolosit
aduce doar costuri RCS iar compania pierde astfel oportunitatea de
a oferi un telefon si o cartela unui client care va fi folosi
serviciul si va genera astfel venituri si profit pentru
operator.
Miscarea RCS&RDS arata si ca
operatorul, unul dintre cei mai indatorati de pe piata locala,
urmareste sa-si eficientizeze operatiunile si sa foloseasca mai
bine resursele financiare existente.
Pe de alta parte operatiunea de
"curatare" a bazei de utilizatori de telefonie mobila de clientii
care nu genereaza practic venituri poate fi legata si de tentativa
recenta a RCS&RDS de a obtine o finantare de 200 de milioane de
dolari. Este posibil astfel ca ordinea facuta de RCS in baza de
date cu clienti sa fi fost ceruta sau realizata pentru
investitori.
Actionarii RCS&RDS, cea mai
mare companie telecom controlata de un roman, au discutat in
decembrie in cadrul unei adunari extraordinare care a avut loc in
ajunul Craciunului, lansarea unei emisiuni de obligatiuni de 200
mil. dolari (140 mil. euro). Compania nu a oferit pana in prezent
detalii despre rezultatul adunarii.
La nivel de grup, cifra de afaceri s-a ridicat la 700 milioane de dolari in 2008, in crestere cu 40% fata de anul precedent, potrivit datelor anuntate de reprezentantii companiei, cea mai mare parte a veniturilor fiind obtinute in Romania si Ungaria.