Producatorul Tuborg spune ca a evitat scaderea vanzarilor in anul in care piata a cazut cu 15%

Autor: Cristina Stoian 26.01.2010

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul brandului de bere Tuborg, a raportat o crestere cu 15% a cotei de piata in volum in 2009, pana la 9,5%, iar reprezentantii companiei sustin ca vanzarile sunt similare atat in volum, cat si in valoare cu cele din 2008.

Producatorul Tuborg, cu afaceri de 93 mil. euro in 2008, este astfel prima companie din industria berii care nu raporteaza un declin al vanzarilor in anul in care consumul de bere s-a redus cu cel putin 15%, potrivit ultimelor date disponibile.

"Desi a fost cel mai dificil an pentru majoritatea industriilor, am crescut vanzarile incercand sa nu tinem cont de criza financiara. Am promovat in continuare marcile, am imbunatatit siste-mul de distributie si am avut mai multi oameni in teren", a declarat Shachar Shaine, presedintele URBB.

Astfel, pe o piata estimata la 16-16,5 milioane de hectolitri de bere anul trecut, producatorul Tuborg a vandut 1,6 milioane de hectolitri de bere potrivit calculelor ZF, in conditiile in care si-a majorat bugetul de investitii in marketing cu 15% in lei comparativ cu anul anterior, potrivit reprezentantilor companiei.

Chiar daca multe hoteluri si restaurante s-au inchis anul trecut, ca urmare a dificultatilor financiare pe care le-au intampinat, URBB a mizat pe tendinta generala de crestere a consumului acasa, care a determinat o evolutie mai pronuntata a vanzarilor in marile retele de magazine sau in magazinele de cartier, cele mai mari cresteri inregistrandu-le marcile Tuborg si Skol. Mai mult de atat, s-au simtit diferente si in preferintele de consum, clientii migrand catre segmentele inferioare, de la super-premium la premium sau de la premium spre mainstream.

United Romanian Breweries Bereprod estimeaza pentru acest an o crestere in ceea ce priveste volumul de bere cu 8%, avans sustinut si de investitiile bugetate pentru 2010.

"Vom directiona sase milioane de euro in dezvoltarea si modernizarea liniilor de imbuteliere", spune Shaine.

Si sucurile Granini aflate in portofoliul companiei au inregistrat in 2009 o crestere in volum de 50% fata de anul anterior, dupa ce compania a investit in dezvoltarea sistemului de distributie si imbuteliere, dar si in promovare. Pentru acest an, jucatorul estimeaza o crestere in volum de 25% pentru divizia de bauturi racoritoare.

In ceea ce priveste afacerile companiei, 2010 este vazut ca un an de crestere cu 20%, dupa o stagnare in 2009.

URBB produce marcileTuborg, Holsten, Carlsberg, Skol, Guinness si Kilkenny, iar pe partea de bauturi racoritoare Granini si Orangina.